Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Руснак І. С. 
Педагогічна преса української діаспори як джерело дослідження розвитку педагогічної думки й національної освіти закордонних українців / І. С. Руснак, Г. П. Бигар, С. З. Романюк // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 610-616. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_124
Проаналізовано публікації української педагогічної преси Канади (журнали «Учительське слово», «Рідна школа», «Життя і школа», «Тема», «Рідношкільник», «Український учитель в Канаді», «Відгукніться», присвячені різноманітним проблемам розвитку рідномовного шкільництва українців у діаспорі в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст., як джерело дослідження його історії. Розкрито її роль у висвітленні організаційно-дидактичних засад діяльності рідних шкіл та курсів українознавства, науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу у них та формуванні кадрового потенціалу для системи українського шкільництва в Канаді. Стверджено, що публікації етнічної педагогічної преси канадських українців є не тільки потужною джерельною базою для наукових досліджень, а й можуть успішно використовуватися у навчально-виховному процесі педагогічних ВНЗ різних рівнів акредитації та закладах післядипломної педагогічної освіти.Рассмотрены публикации педагогической прессы канадских украинцев как источник исследования их взглядов на роль и значение родного языка в жизни человека, общества, нации, его функции в консолидации и развитии национальной меншины, в эволюции этнической системы образования и воспитания. Проанализированы публикации, посвященные организации и методическому обеспечению учебно-воспитательного процесса в системе украинского образования в Канаде, поиску эффективных форм, методов и средств обучения учащихся родных школ и курсов украиноведения, воспитанию в них потребности в изучении родного языка, истории, культуры и географии Украины, традиций и обычаев украинского народа. Показано, что в статьях методического характера раскрыты общие принципы организации обучения языку в родной школе, требования к учебным занятиям, основные формы их проведения, особенно в объединенных классах сельских школ, пропагандируется опыт украинских учителей в изучении на уроках родной речи отдельных тем, использование в этом процессе широкого спектра методов и приемов, обеспечивающих тесное сотрудничество учащихся и учителей. Доказано, что обязательными качествами украинского учителя в диаспоре авторы публикаций считают высокую идейность, национальное самосознание, нравственность, самопожертвование, любовь к детям, верность избранному делу, профессиональную компетентность, глубокое знание родного языка и методики его обучения, навыки индивидуальной работы с учащимся, аккуратный внешний вид, культура поведения. Анализ публикаций помог определить пути и средства формирования личности учителя родной школы, повышения его профессионального уровня (приобретение педагогического образования в ВУЗ, участие в работе научно-методических конференций, учительских семинаров, семинаров-практикумов, летних учительских курсов, изучение передового педагогического опыта, самообразование). Publications of Ukrainian Canadian educational press (magazines «Teacher's word», «Ridna Shkola», «Life and School», «Theme», «Ridnoshkilnyk», «Ukrainian teacher in Canada», «Vidhuknitsya») devoted to various problems of development of native language schooling of Ukrainians in the diaspora in the second half of XX – beginning of XXI century, as a source of the research of its history, are analysed. reveals Its role in covering organizational and didactic principles of native Ukrainian schools and courses, in scientific and methodological support of educational process and in the formation of human resources for the system of Ukrainian education in Canada is revealed. It is stated that publications of the Canadian Ukrainians in ethnic educational press is not only a powerful base for scientific research, but also can be successfully used in the educational process of higher educational pedagogical institutions of different levels of accreditation and postgraduate pedagogical education.
  Повний текст PDF - 287.574 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Руснак І.
  • Бигар Г.
  • Романюк С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Руснак І. С. Педагогічна преса української діаспори як джерело дослідження розвитку педагогічної думки й національної освіти закордонних українців / І. С. Руснак, Г. П. Бигар, С. З. Романюк // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 610-616. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_124.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Руснак Іван Степанович (педагогічні науки)
  • Бигар Ганна Павлівна (педагогічні науки)
  • Романюк Світлана Захарівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського