Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Приходько Г. В. 
Відображення традицій виховання статі дітей в українському селянському фольклорі ХІХ – початку ХХ ст. (гендерний аналіз першоджерел) / Г. В. Приходько // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 586-591. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_119
Розглянуто проблему виховання селянських дітей на основні гендерного аналізу українських фольклорних тестів ХІХ – початку ХХ ст. За рахунок критичного прочитання текстів пісень, прислів’їв і приказок, казок тощо, датованих ХІХ – початком ХХ ст., встановлено, що вони містили у собі проблеми гендеру (соціальної особливості статі). Розкрито їх вплив на формування відносин статей у родині за умов селянського середовища. Визначено, що фольклор був дієвим виховним засобом, який використовувався також у процесі соціостатевого виховання дітей в українській селянській родині. Доведено доцільність залучення фольклорних текстів як додаткового джерела вивчення історико-педагогічних проблем. Осуществлен гендерный анализ воспитательных мотивов в украинском фольклоре. На основе критического чтения текстов песен, поговорок, сказок и др., датированных ХІХ – началом ХХ вв., установлено, что они содержали в себе проблемы гендера (социальной особенности пола человека). Раскрыто их влияние на формирование отношений полов в семье в условиях крестьянского общества. Обосновано, что фольклор был действенным воспитательным средством, который использовался также в процессе социополового воспитания детей в украинской крестьянской семье. Доказана целесообразность использования фольклорных текстов в качестве дополнительных источников при изучении историко-педагогических проблем. The article deals with the gender critical analysis of the educational motifs in Ukrainian peasant folklore (songs, sayings, nursery tales, etc.) of the XIX – beginning of the XX century. The special attention is paid to the fact that folklore texts contained the gender problem (social sex). The author describes the influence of the folklore texts on the forming of relations between men and women in Ukrainian peasant society in general and in peasant families in the particular. According to the text the folklore always was an essential educational means, which also was used in the process of children education in its social sex context. In conclusion the author stresses that Ukrainian peasant folklore can be used by scientists as a source research of pedagogy history.
  Повний текст PDF - 279.939 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Приходько Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Приходько Г. В. Відображення традицій виховання статі дітей в українському селянському фольклорі ХІХ – початку ХХ ст. (гендерний аналіз першоджерел) / Г. В. Приходько // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 586-591. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_119.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Приходько Ганна Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського