Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Павловська В. В. 
Основні напрями розвитку педагогічної науки в Польщі: історіографічний аналіз / В. В. Павловська // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 514-518. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_104
Проаналізовано джерельну базу педагогічної думки в республіці Польща, новітніх розробок польських педагогів, сучасних напрямів розвитку науки про виховання. Розглянуто наукові праці польських педагогів з таких галузей педагогіки як альтернативна педагогіка, андрагогіка, персоналістична педагогіка, педеутологія, педагогіка праці, культури, медіа-педагогіка, спеціальна, суспільна, екологічна, гуманістична, критична, натуралістична, педагогіка опіки, педагогіка постмодернізму. Аналіз напрямів розвитку педагогічної думки проведено у контексті досвіду освітньої системи Польщі в реформуванні та шляху до євроінтеграції. З’ясовано, що історіографічний підхід є вивченням історико-педагогічних знань, а документальною та джерельною базою для педагогічної історіографії виступають історико-педагогічні дослідження, що розглядають питання освіти та виховання. Вивчення досвіду польських освітян може стати в нагоді при реформуванні системи освіти в Україні.Проанализированы источники педагогической мысли в Республике Польша, новых разработок польських педагогов, современных направлений развития науки о воспитании. Рассмотрены научные труды польских педагогов в таких сферах педагогики как альтернативная педагогика, андрагогика, персоналистическая педагогика, педеутология, педагогика труда, медиа-педагогика, специальная, общественная, экологическая, гуманистическая, критическая, педагогика культуры, натуралистическая педагогика, педагогика опеки, педагогика постмодернизма. Анализ направлений педагогической мысли проведен в контексте опыта образовательной системы Польши в реформировании и пути к евроинтеграции. Выяснено, что историографический подход заключается в изучении историко-педагогических знаний, а документальной базой и источниками для педагогической историографии выступают историко-педагогические исследования, рассматривающие вопросы образования и воспитания. Изучение опыта польских педагогов может стать полезным в реформировании системы образования Украины.The article deals with the analysis of the Polish pedagogical scientific thoughts and sources in the Republic of Poland, new works of the Polish pedagogues, and modern tendencies in education. It analyses scientific papers written by the Polish educators in such spheres of pedagogy as alternative pedagogy, andragogy, personalistic pedagogy, pedutolohiya, pedagogy of labour, pedagogy of culture, media pedagogy, special pedagogy, society pedagogy, ecology pedagogy, humanistic pedagogy, critical pedagogy, naturalistic pedagogy, pedagogy of care, postmodernist pedagogy. The analysis of pedagogical branches is made in the context of reforming the system of education in Poland and integration into the European Union. Historiographical approach is the study of historical and pedagogical knowledge. Historical and pedagogical studies considering education and training are the documentary and source base for pedagogical historiography. Studying the experience of Polish educators may be useful in reforming the education.
  Повний текст PDF - 282.859 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Павловська В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Павловська В. В. Основні напрями розвитку педагогічної науки в Польщі: історіографічний аналіз / В. В. Павловська // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 514-518. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_104.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського