Наукова періодика України Освітологічний дискурс


Паращенко Л. І. 
Розвиток загальної середньої освіти як проблема теорії і практики управління освітою / Л. І. Паращенко // Освітологічний дискурс. - 2011. - № 2. - С. 34-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2011_2_6
Здійснено теоретичний аналіз проблеми розвитку сучасної освіти в Україні. Запропоновано для теорії та практики державного управління операційне визначення поняття "розвиток освіти". Досліджено розробленість категорії "розвиток загальної середньої освіти" у стратегічних документах національної освітньої політики, а саме в "Національній доктрині розвитку освіти", "Білій книзі національної освіти України", напрямах наукових досліджень НАПН України, який показує нерозкритість в них сутності понять "розвиток освіти" та "критерії розвитку освіти". Зроблено порівняльний аналіз щодо розвитку освіти в Україні та Фінляндії, який надав підстави стверджувати, що розвиток освіти в українських ЗНЗ дослідниками здебільшого бачиться як такий, що не стосується його навчальних програм, оскільки вони централізовано встановлені. Натомість, державна освітня політика Фінляндії розвиток вбачає у складанні навчальних програм самими школами. Зазначено, що проблема неуспішності освітніх реформ у країнах Центральноєвропейського регіону полягає в тому, що реформами залишилися незачеплені взаємини у навчальних класах і, як наслідок, результати процесу передачі знань. Іншими словами, левова частка змін стосувалася умов розвитку системи, але не самого розвитку. Доведено, що для забезпечення розвитку сучасної системи загальної середньої освіти основними зовнішніми проблемами є розвиток контенту (курикулум), педагогічного персоналу та інфраструктури навчальних закладів, на вирішення яких і концентрується державне управління освітою.Осуществлен теоретический анализ проблемы развития современного образования в Украине. Предложено для теории и практики государственного управления операционное определение понятия "развитие образования". Исследована разработанность категории "развитие общего среднего образования" в стратегических документах национальной образовательной политики, а именно в "Национальной доктрине развития образования", "Белой книге национального образования Украины", в направлениях научных исследований НАПН Украины, который показывает нераскрытость в них сущности понятий "развитие образования" и "критерии развития образования". Сделан сравнительный анализ развития образования в Украине и Финляндии. Установлено, что развитие образования в украинских ОУЗ исследователями, в основном, видится как таковой, что не касается его учебных программ, поскольку они утверждены централизованно. Зато, государственная образовательная политика Финляндии развитие видит в составлении учебных программ самими школами. Указано, что проблема неуспешности образовательных реформ в странах Центральноевропейского региона состоит в том, что реформами остались незатронуты взаимоотношения в учебных классах и, как следствие, результаты процесса передачи знаний. Иными словами, львиная доля изменений касалась условий развития системы, но не самого развития. Доказано, что для обеспечения развития современной системы общего среднего образования основными внешними проблемами является развитие контента (курикулум), педагогического персонала и инфраструктуры учебных заведений, на решение которых и концентрируется государственное управление образованием.Implemented a theoretical analysis of the problem of modern education in Ukraine. Proposed for the theory and practice of public administration operational definition of "educational development". Investigated the elaboration of the category "development of secondary education" in the strategic documents of the national education policy, namely the "National Doctrine of Education Development", "White Paper of National Education of Ukraine", in the direction of scientific research NAPS of Ukraine, which shows the failure to disclose in their concept "development education" and "criteria of education". A comparative analysis of the development of education in Ukraine and Finland. Found that the development of education in Ukrainian secondary schools by researchers mainly seen as such, that does not apply to training programs, as they are approved centrally. But state education policy development in Finland sees curriculum development by the schools. Indicated that the problem of failure of educational reform in the countries of the Central European region is that the reforms were unaffected relationships in the classroom and, as a consequence, the results of the process of knowledge transfer. In other words, the lion's share of changes concerning the conditions of development of the system, but not the development. It is proved that for the development of a modern system of secondary education major external challenges is the development of content (Curriculum), teaching staff and infrastructure ofeducational institutions, the solution of which is concentrated and public administration education.
  Повний текст PDF - 885.498 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Паращенко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Паращенко Л. І. Розвиток загальної середньої освіти як проблема теорії і практики управління освітою / Л. І. Паращенко // Освітологічний дискурс. - 2011. - № 2. - С. 34-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2011_2_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Паращенко Людмила Іванівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського