Наукова періодика України Науковий вісник Полісся


Прокопенко Н. С. 
Концептуальні підходи до механізму фінансування екологічних державних цільових програм / Н. С. Прокопенко, І. І. Дуднікова // Науковий вісник Полісся. - 2015. - Вип. 3. - С. 127-134. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvp_2015_3_21
Доведено, що фінансові механізми регулювання економіки певного сектора більш широко застосовуються у разі використання принципу програмно-цільового регулювання та підтримки. Програмування виступає методом активного втручання держави у процеси фінансово-економічного регулювання. Воно використовується в ситуаціях, коли звичайні методи та механізми ринкової економіки та її державного регулювання не спроможні розв'язаити надзвичайні проблеми економічного, соціального, технологічного, екологічного та територіального розвитку. Тому застосовуватися цей метод має у вузькому секторі стратегічного прориву, залишаючи широке поле функціонуванню звичайних методів ринкового господарства. Запропоновано термін "фінансовий метаболізм", суть якого полягає у тому, що забезпечення здійснення екологічних державних цільових програм можливе завдяки поєднанню компонентів: система функціонування та підтримки конкурентного середовища; система регулювання внутрішніх цін; система регулювання державного та місцевих бюджетів; система захисту вітчизняного аграрного товаровиробника; система захисту навколишнього середовища; система регулювання частки накопичень ВВП; система регулювання оподаткування доходів фізичних осіб, які працюють у певному секторі економіки. Виявлено, що система екологічних державних цільових програм має включати програми з 4-х рівнів управління. По-перше, це екологічні державні цільові програми, які повністю або частково фінансуються за рахунок державного бюджету. Перелік таких програм укладає уряд, який розглядається та затверджується Верховною Радою як один із додатків до державного бюджету на поточний рік. Публікація таких програм у засобах ЗМІ обов'язкова. По-друге, регіональні екологічні цільові програми. Вони розробляються обласними державними адміністраціями, розглядаються і затверджуються обласними радами народних депутатів. По-третє, муніципальні цільові програми. Вони формуються виконавчими та представницькими органами великих муніципальних утворень (наприклад, міста-обласні центри). По-четверте, міждержавні екологічні програми. Їх приймають і виконують держави-члени СНД, а також інші зацікавлені держави
  Повний текст PDF - 374.615 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Прокопенко Н.
  • Дуднікова І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Прокопенко Н. С. Концептуальні підходи до механізму фінансування екологічних державних цільових програм / Н. С. Прокопенко, І. І. Дуднікова // Науковий вісник Полісся. - 2015. - Вип. 3. - С. 127-134. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvp_2015_3_21.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Прокопенко Наталія Семенівна (економічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського