Наукова періодика України Інформаційні технології в освіті


Матвійчук Л. А. 
Застосування тестових систем для здійснення оцінювання майбутніх викладачів / Л. А. Матвійчук, Ю. В. Горошко, Г. Ю. Цибко, Є. Ф. Вінніченко // Інформаційні технології в освіті. - 2018. - Вип. 4. - С. 93-102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2018_4_9
Моніторинг навчальної діяльності студентів є важливою складовою навчального процесу у закладі вищої освіти. Одним із засобів модернізації контролю й аналізу результатів навчання є комп'ютеризовані системи тестування. Застосування тестування набуло широкого розповсюдження в різних сферах людської діяльності. Впровадженню тестування у заклади української освіти сприяє інтеграція України в європейський освітній простір. Серед переваг застосування комп'ютерних тестів для оцінювання навчальних досягнень студентів є підвищення рівня об'єктивності оцінки, можливість здійснення глибокого аналізу результатів за наявними кількісними показниками, можливість проведення масового оцінювання зі значною економією часу на перевірку результатів. Утім тести в навчальному процесі застосовуються не лише як засіб вимірювання, а й як засіб досягнення різних педагогічних цілей. Вони сприяють виявленню прогалин у засвоєнні навчального матеріалу та спонукають до навчання, таким чином сприяючи формуванню у студентів необхідних компетентностей. Періодичне використання тестів дозволяє сформувати зворотній зв'язок викладача і студентів для ефективної корекції процесу навчання. Методологією організації дослідження стала авторська методика. Під час експерименту застосовано анкетування (до та після експерименту), тестування (до та після експерименту). У публікації аргументується запропонований варіант побудови комп'ютерної тестової системи. Покроковий алгоритм дає змогу всім бажаючим створити власну систему тестових завдань. При формуванні завдань використано таксономію Блума, на основі якої розроблено три рівні складності тестових питань. Здійснено аналіз наявних авторських тестових систем, результати якого використано при створенні авторської системи. Тестову систему апробовано у вищих навчальних закладах і схвалено викладачами та студентами. Визначено рівні засвоєння навчального матеріалу. Результати дослідження рівня корисності тестів та готовності до їх використання у навчальному процесі дозволили врахувати побажання та недоліки у створенні тестової системи.
  Повний текст PDF - 353.482 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Матвійчук Л.
  • Горошко Ю.
  • Цибко Г.
  • Вінніченко Є.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Матвійчук Л. А. Застосування тестових систем для здійснення оцінювання майбутніх викладачів / Л. А. Матвійчук, Ю. В. Горошко, Г. Ю. Цибко, Є. Ф. Вінніченко // Інформаційні технології в освіті. - 2018. - Вип. 4. - С. 93-102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2018_4_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Матвійчук Людмила Анатоліївна (педагогічні науки)
  • Горошко Юрій Васильович (педагогічні науки)
  • Цибко Ганна Юхимівна (1969–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського