Наукова періодика України Інформаційні технології в освіті


Безбах О. М. 
Дослідження поточного стану сформованості інформаційної культури майбутніх судноводіїв / О. М. Безбах // Інформаційні технології в освіті. - 2017. - Вип. 1. - С. 135-159. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2017_1_12
На підставі аналізу відомостей, наведених у психолого-педагогічних джерелах, енциклопедичних і монографічних виданнях та результатах власних досліджень феномену формування інформаційної культури майбутніх судноводіїв, уточнено відповідно до напряму дослідження дефініції "критерій", "показник", "рівень сформованості", "засоби діагностування рівнів сформованості", "методика діагностування рівнів сформованості", Розроблені критерії, показники, вимірники та методики діагностування стану сформованості особистісно-мотиваційного, когнітивного та процесуально-операційного компонентів інформаційної культури майбутніх судноводіїв, виділено та охарактеризовано високий, середній та низький рівні її сформованості, розроблено методику, предметно-орієнтовані тести та комплекти завдань для діагностування рівнів сформованості когнітивного та процесуально-операційного компонентів інформаційної культури майбутніх судноводіїв. Сплановано та проведено констатувальний експеримент, результати якого дозволили виявити поточний стан сформованості рівнів інформаційної культури майбутніх судноводіїв. Статистичне опрацювання даних констатувального експерименту виявило, що в експериментальній групі кількість курсантів, інформаційна культура яких сформована на низькому рівні, складає 46,67 відсотка, відповідно, у контрольній - 42,24 відсотка, середній рівень сформованості інформаційної культури виявлено у 35,83 відсотка курсантів у експериментальній групі, у контрольній групі цей показник дорівнює 39,66 відсотка, високий рівень сформованості інформаційної культури притаманний 17,50 відсотку майбутніх судноводіїв у експериментальній групі та 18,1 відсотка у контрольній групі. Узагальнення результатів констатувального експерименту засвідчило, що наявна система професійної підготовки є недостатньо ефективною з точки зору формування інформаційної культури майбутніх судноводіїв як невід'ємної складової їх професійної культури, що орієнтує подальші дослідження на виявлення та обгрунтування педагогічних умов, дидактичних принципів, засобів та технологій, реалізація та використання яких дозволить теоретично обгрунтувати, розробити та впровадити у систему професійної підготовки майбутніх судноводіїв модель формування їх інформаційної культури як складової професійної культури судноводіїв.
  Повний текст PDF - 1.21 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Безбах О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Безбах О. М. Дослідження поточного стану сформованості інформаційної культури майбутніх судноводіїв / О. М. Безбах // Інформаційні технології в освіті. - 2017. - Вип. 1. - С. 135-159. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2017_1_12.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського