Наукова періодика України Інформаційні технології в освіті


Таточенко В. І. 
Невстигання учнів у процесі навчання математики як соціальна та психолого – педагогічна проблема / В. І. Таточенко, А. Л. Шипко // Інформаційні технології в освіті. - 2016. - Вип. 3. - С. 53-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2016_3_6
Представлено теоретичне обгрунтування сучасної методичної системи навчання математики невстигаючих учнів загальноосвітньої школи. Здійснено системний підхід до вивчення психолого-педагогічних детермінант навчального невстигання учнів з математики. Розкрито динаміку внутрішньофункціональних взаємозв'язків структури навчально-пізнавальної сфери невстигаючих з математики учнів та розширено наукові уявлення про цей процес. Упровадження у навчальний процес дидактично та психологічно виваженої методичної системи контролю і корекції навчальних досягнень невстигаючих учнів з математики сприяє підвищенню якісних показників їх залишкових знань та умінь. Вона дозволяє виявити повноту, глибину і міцність засвоєння знань на різних етапах і ступенях навчання, сприяє корекції, управлінню і частково самоуправлінню процесом навчання невстигаючих учнів математики, спонукає їх до активної розумової діяльності, сприяє виробленню свідомого їх відношення до систематичної навчальної праці. Висвітлено сутність феноменів "невстигання", "відставання" учнів масової школи під час навчання математики. Визначено цільову спрямованість, ресурсний потенціал реального навчально-виховного процесу невстигаючих з математики школярів. Виокремлено протиріччя та обгрунтовано педагогічні умови контролю результатів навчання таких школярів загальноосвітньої школи. Розглянуто неуспішність школярів з математики у зв'язку з основними категоріями дидактики - змістом і процесом навчання. В ролі елементів невстигання та відставання виокремлено певні недоліки навчально-пізнавальної діяльності учнів при вивченні математики. Процес і зміст освіти, збагачені застосуванням НІТ, забезпечують формування таких ключових компетенцій відстаючого та невстигаючого з математики школяра, як соціальна, комунікативна, інформативна, когнітивна.
  Повний текст PDF - 870.747 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Таточенко В.
  • Шипко А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Таточенко В. І. Невстигання учнів у процесі навчання математики як соціальна та психолого – педагогічна проблема / В. І. Таточенко, А. Л. Шипко // Інформаційні технології в освіті. - 2016. - Вип. 3. - С. 53-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2016_3_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Таточенко Володимир Іванович (педагогічні науки)
  • Шипко Андрій Леонідович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського