Наукова періодика України Інформаційні технології в освіті


Співаковська Є. О. 
Методологічні передумови підготовки майбутнього вчителя до віртуальної полісуб’єктної взаємодії у навчальному процесі / Є. О. Співаковська // Інформаційні технології в освіті. - 2016. - Вип. 2. - С. 127-139. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2016_2_11
Визначено й обгрунтовано сутність методологічних підходів, що лягли в основу розробки педагогічної системи підготовки майбутнього вчителя до професійної діяльності у віртуальному полісуб'єктному навчальному середовищі, зокрема системно-суб'єктного, синергетичного, рефлексійного, компетентнісного, ресурсного, суб'єктно-орієнтованого і діалогічного. Кожен із визначених підходів зумовив окреслення ключових принципів, дотримання яких забезпечує ефективність реалізації запропонованої автором педагогічної системи. Особливе місце у дослідженні відведено специфічним методологічним принципам, які визначають сутність підготовки педагога до віртуальної полісуб'єктної взаємодії у навчальному процесі: принцип сприяння самореалізації, саморозвитку та самовдосконалення суб'єктів навчальної взаємодії у полісуб'єктному навчальному середовищі, принцип диференційованого та індивідуального підходу, який власне і забезпечує прояв ознак суб'єктності кожним суб'єктом навчальної взаємодії, принцип інтеграції (який передбачає залучення усіх можливих ресурсів (зовнішніх і внутрішніх) для комплексного вирішення навчальних завдань, в тому числі, залучення усіх суб'єктів навчальної взаємодії до вирішення конкретного навчального завдання через діалогову (полісуб'єктну) взаємодію), а також принцип опори на потенційні можливості суб'єкта. Обгрунтовані методологічні основи дослідження дали змогу змоделювати педагогічну систему підготовки майбутнього вчителя-гуманітарія до професійної діяльності в полісуб'єктному навчальному середовищі.
  Повний текст PDF - 756.196 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Співаковська Є.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Співаковська Є. О. Методологічні передумови підготовки майбутнього вчителя до віртуальної полісуб’єктної взаємодії у навчальному процесі / Є. О. Співаковська // Інформаційні технології в освіті. - 2016. - Вип. 2. - С. 127-139. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2016_2_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Співаковська Євгенія Олександрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського