Наукова періодика України Інформаційні технології в освіті


Скворцова С. О. 
Інформаційні технології як засіб опанування студентами навчальної дисципліни "Методика навчання освітньої галузі "Математика"" / С. О. Скворцова, М. С. Гаран // Інформаційні технології в освіті. - 2014. - Вип. 21. - С. 37-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2014_21_5
Надано аналіз понять "інформаційні технології", "інформаційні технології в освіті", "інформаційні технології навчання", "комп'ютерні технології", "нові інформаційні технології", "нові інформаційні технології в освіті". Встановлено, що найбільш загальним поняттям у цьому переліку є поняття "інформаційні технологіїі як сукупність методів і технічних засобів збору, опрацювання, зберігання, обробки, передачі і представлення даних. Дещо вужчим у цьому контексті є поняття "нові інформаційні технології", яке передбачає обовіязкове залучення компіютера та інших технічних засобів до роботи з даними. Акцент на процес навчання засобом інформаційних технологій вимагає деталізації термінів "інформаційні технології в освіті" та "нові інформаційні технології в освіті", які тлумачать як залучення інформаційних технологій та відповідно, зокрема технічних засобів, для створення нових можливостей передачі й сприйняття знань, оцінки якості навчання та всебічного розвитку особистості в ході навчально-виховного процесу. Поряд з цими термінами використовується ще й такий, як "інформаційні технології навчання", що позначає комплекс навчальних та навчально-методичних матеріалів, технічних і інструментальних засобів навчального призначення, а також систему наукових знань про їх роль і місце у навчальному процесі. Між тим, термін "інформаційні технологіїі охоплює всі ці поняття, тому в широкому сенсі може використовуватися для позначення будь-якого з означуваних понять. Як розширення терміна "інформаційні технології" використовується термін інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), причому "інформаційні технології навчання", розуміються як педагогічні технології, що використовують спеціальні способи, програмні і технічні засоби для роботи з інформацією, а "інформаційно-комунікаційні технології навчання" і як інформаційні технології навчання, зорієнтовані на використання комп'ютерних комунікаційних мереж для розв'язування дидактичних завдань або їх фрагментів. Узявши до уваги поставлені завдання, а саме створення методичного забезпечення навчальної дисципліни "Методика викладання освітньої галузі "Математика"" із використанням комп'ютерів, автори використовують термін "інформаційні технології", дотримуємось визначення інформаційних технологій М. Жалдака, інформаційних технологій навчання І. Захарової, та бачать можливості їх упровадження на лекціях шляхом застосування презентацій лекцій; на практичних заняттях і шляхом презентацій, підготовлених викладачем та презентацій, підготовлених студентами, та через використання контрольних комп'ютерних тестів; під час самостійної роботи студентів можливо застосування навчально-методичних посібників на електронних носіях та навчальних комп'ютерних тестів.
  Повний текст PDF - 801.288 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Скворцова С.
  • Гаран М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Скворцова С. О. Інформаційні технології як засіб опанування студентами навчальної дисципліни "Методика навчання освітньої галузі "Математика"" / С. О. Скворцова, М. С. Гаран // Інформаційні технології в освіті. - 2014. - Вип. 21. - С. 37-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2014_21_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Скворцова Світлана Олексіївна (педагогічні науки)
  • Гаран Марина Сергіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського