Наукова періодика України Humanitarium


Горбенко М. 
Проблеми індивідуалізації у фізичному вдосконаленні школярів / М. Горбенко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 34-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_6
Розкрито проблеми індивідуалізації у фізичному вдосконаленні школярів, які є дієвим, ефективним та потужним засобом виховання фізично і гармонійно розвиненої особистості школярів. У сучасній вітчизняній та зарубіжній літературі накопичений значний як емпіричний, так і теоретичний матеріал, який засвідчує, що використання індивідуального підходу у фізичному вихованні як складової частини здорового способу життя неможливо здійснювати без усебічних знань про особливості розвитку дитини і діалектичного підходу при педагогічному аналізі численних даних, отриманих і накопичених у фізіології, морфології, психології, антропології, генетиці та інших науках про людину. Визначено, що близько половини школярів молодшого, середнього і старшого віку мають середній рівень працездатності. Однак, третина школярів молодшого і середнього віку й одна четверта частина старшого віку мають високу працездатність. Менше школярів у всіх вікових групах з низьким рівнем працездатності. Звертає на себе увагу, що від молодшого до середнього і потім до старшого шкільного віку збільшується група школярів з низьким вихідним рівнем працездатності. Це може бути пов’язане з деякими факторами, які тривало впливають на організм, у тому числі і впливи високого сумарного навчального навантаження в шкільні роки. Установлено, що одним із шляхів вирішення проблеми індивідуалізації може бути створення спеціальних умов для фізично ослаблених дітей, які практично становлять основний контингент функціонально не підготовлених до школи учнів. Це такі умови: полегшення програми, обмеження кількості уроків на день з 35-хвилинною тривалістю, уведення обмеженої кількості занять у середині тижня, корекція навчальних планів тощо. Але головна увага повинна приділятись удосконаленню організаційно-методичних основ занять фізичними вправами з дітьми і підлітками за умов загальноосвітньої школи.Раскрыты проблемы индивидуализации в физическом совершенствовании школьников, которые являются действенным, эффективным и мощным средством воспитания физически и гармонично развитой личности школьников. В современной отечественной и зарубежной литературе накоплен значительный как эмпирический, так и теоретический материал, который показывает, что использование индивидуального подхода в воспитании как составной части здорового образа жизни невозможно осуществлять без всесторонних знаний об особенностях развития ребенка и диалектического подхода при педагогическом анализе многочисленных данных, полученных и накопленных в физиологии, морфологии, психологии, антропологии, генетике и других науках о человеке. Определено, что около половины школьников младшего, среднего и старшего возраста имеют средний уровень работоспособности. Однако, треть школьников младшего и среднего возраста и одна четвертая часть старшего возраста имеют высокую работоспособность. Меньше школьников во всех возрастных группах с низким уровнем работоспособности. Обращает на себя внимание, что от младшего к среднему и затем к старшему школьному возрасту увеличивается группа школьников с низким исходным уровнем работоспособности. Это может быть связано с некоторыми факторами, которые длительно влияют на организм, в том числе и влияние высокой суммарной учебной нагрузки в школьные годы. This paper based on systematization and analysis of the literature reveals the problems of individualization of physical development in students that are effective and powerful tool in training physically and harmonious developed personality of students. In today's domestic and foreign literature is accumulated the considerable empirical as well as theoretical material proving that the use of individual approach in physical education as a part of healthy lifestyle can not be realized without comprehensive knowledge about the features of the child and dialectical approach to pedagogical analysis of numerous data received and accumulated in physiology, morphology, psychology, anthropology, genetics and other sciences about a man. It was determined that about half of junior, middle and older schoolchildren have an average level of efficiency. However, one-third of primary school and middle age children, and one-quarter of seniors have a high efficiency.
  Повний текст PDF - 345.355 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Горбенко М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Горбенко М. Проблеми індивідуалізації у фізичному вдосконаленні школярів / М. Горбенко // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 34-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського