Наукова періодика України Humanitarium


Лазуріна Н. 
Головні чинники формування громадянської компетентності особистості (на прикладі українського громадянського простору) / Н. Лазуріна // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 33. - С. 87-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_33_13
Піддано аналізу стан головних зовнішніх чинників формування громадянської компетентності особистості, таких, як політичний режим, громадянська культура, громадянське суспільство, на прикладі українського громадянського простору. Політичний режим – органічна, навіть стрижнева частина політичної системи будь-якого суспільства, в тому числі і сучасного українського. Найважливішим наслідком функціонування будь-якого політичного режиму як об’єктивного зовнішнього чинника сутності громадянської компетентності особистості є стан громадянського суспільства. Рівень демократичного політичного режиму, а відповідно і політичного життя суспільства, прямим чином впливає на якісний стан громадянської компетентності, на те, в яких формах – відкритих чи закритих буде реалізовуватися. Громадянська культура, в свою чергу, зумовлена особливостями буття громадянського суспільства, його характером, особливостями функціонування тощо. Зазначено, що справа політичної системи, політичного режиму, держави – законодавчо та організаційно сприяти актуалізації та практичній інституалізації людських інтересів, тому, що громадянські інституції, тенденції їх розвитку, перспективи, відносини з державою показують фактичний стан та перспективи розвитку громадянського суспільства. Констатовано, що у політико-правовому та економічному вимірах держава не зробила проблему громадянської компетентності особистості (як і свою компетентність у громадянському вимірі) предметом своєї системної діяльності.Проанализировано состояние главных внешних факторов формирования гражданской компетентности личности, таких, как политический режим, гражданская культура, гражданское общество, на примере украинского гражданского пространства. Политический режим – органическая, даже основоположная часть политической системы любого общества, в том числе и современного украинского. Самым главным следствием любого политического режима как объективного фактора сущности гражданской компетентности личности является состояние гражданского общества. Уровень демократического политического режима, а соответственно и политической жизни общества, прямым образом влияет на качественное состояние гражданской компетентности, на то, в каких формах – открытых или закрытых она будет реализовываться. Гражданская культура, в свою очередь, обусловлена особенностями бытия гражданского общества, его характером, особенностями функционирования. Отмечено, что дело политической системы, политического режима, государства – законодательно и организационно способствовать актуализации и практической институализации интересов людей. Констатируется, что в политико-правовом и экономическом измерении, государство не сделало проблему гражданской компетентности личности (как и свою компетентность в гражданском измерении) предметом своей системной деятельности. Этим она обусловила для граждан несколько вариантов проблемы удовлетворения гражданских прав и свобод. The article analyses the state of external factors of personality civic competence formation such as political regime, civic culture, civic society (Ukrainian civic space is an example). Political regime is an organic, pivotal part of political system of any society, including modern Ukrainian one. The most important consequence of any political regime functioning as an objective external factor of personality civic competence is the state of civil society.
  Повний текст PDF - 337.734 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лазуріна Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лазуріна Н. Головні чинники формування громадянської компетентності особистості (на прикладі українського громадянського простору) / Н. Лазуріна // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 33. - С. 87-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_33_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Лазуріна Наталія Петрівна (філософські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського