Наукова періодика України Галицький лікарський вісник


Косенко С. В. 
Оптимізація навчального процесу у підготовці лікарів-інтернів-стоматологів. (Повідомлення 5. Результати впливу методичного забезпечення на ефективність навчального процесу впродовж 2007-2010 років. VII, VIII, IX етапи алгоритму навчання) / С. В. Косенко, М. М. Рожко, З. Т. Костишин, О. Б. Сорока, О. М. Ільницька // Галицький лікарський вісник. - 2012. - Т. 19, число 3(1). - С. 70-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/glv_2012_19_3%281%29__26
Виникнення проблемної ситуації у 2007 р. під час складання іспиту за системою "Крок 3. Стоматологія" лікарями-інтернами, що навчалися за спеціальністю фахівця загальної і (неспеціалізованої) стоматологічної практики, спонукало кадровий склад кафедри до діяльності з оптимізації процесу навчання лікарів-інтернів. Іспит є складовою частиною державної атестації під час присвоєння кваліфікації лікаря-стоматолога. Проаналізовано проблеми у питаннях навчання лікарів-інтернів-стоматологів, окреслено шляхи оптимізації навчального процесу. Виявлено два шляхи оптимізації: зовнішній (за межами матеріальної бази кафедри) та внутрішній (у межах кадрового складу кафедри). Обгрунтуванням слугували очний та заочний цикли навчання, що передбачені програмою навчання.Розроблена основна методика навчання та її застосування в педагогічному процесі під час підготовки лікарів-інтернів-стоматологів, спонукаючи їх до самостійного навчання, здатна значно покращити результати іспиту за системою "Крок 3. Стоматологія". Забезпечити дієвість методики має кропітка робота викладацького складу за наступними ресурсними складовими: адміністративними, кадровими, матеріальними, інноваційними, інформаційними та культурними.У ході написання "Пробного та проміжного Кроків 3" визначено вихідний рівень знань лікаря-інтерна-стоматолога. На I та II етапах алгоритму основної методики навчання той, хто навчає, мав об'єктивну інформацію про рівень підготовки того, хто навчається. Перехід до наступного етапу завершувався констатацією наявності індивідуальних відсотків рівня знань кожного з інтернів. На цьому грунті викладач повинен вміти конкретно спрямувати інтерна на виконання фахових видів діяльності, які ним були не опановані повною мірою. У лікаря-інтерна-стоматолога виникала мотивація до проявів активності у навчанні.Розглянуто проблему збереження балансу між несхожістю та єдністю системи навчання, що забезпечується Болонським процесом і вітчизняними методиками навчання під час здобуття фаху "лікар-стоматолог". Розглянуто III, IV, V, VI етапи алгоритму навчання, що розроблені на кафедрі стоматології ФПО ДВНЗ "ІФНМУ" з метою оптимізації учбового процесу. Оптимізована педагогічна діяльність колективу викладачів здатна підготувати лікаря-інтерна-стоматолога до заключних етапів контролю навчання з метою одержання сертифікату лікаря-стоматолога.Розроблена основна методика навчання поділяється на 9 етапів алгоритму дій. Після закінчення інтернатури етапність навчання завершуєтся циклічно з виходом на новий щабель сприйняття матеріалу. Основна методика навчання лікарів-інтернів-стоматологів базується на розробках педагогів вітчизняної вищої школи. Методика забезпечена розділами Міжгалузевої комплексної програми "Здоров'я нації". Оптимізація педагогічного процесу в підготовці лікарів-інтернів-стоматологів відбувається за активізації ресурсів кафедри: адміністративного, кадрового, матеріального, фінансового, інформативного, інноваційного, культурного.
  Повний текст PDF - 908.758 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Косенко С.
  • Рожко М.
  • Костишин З.
  • Сорока О.
  • Ільницька О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Косенко С. В. Оптимізація навчального процесу у підготовці лікарів-інтернів-стоматологів. (Повідомлення 5. Результати впливу методичного забезпечення на ефективність навчального процесу впродовж 2007-2010 років. VII, VIII, IX етапи алгоритму навчання) / С. В. Косенко, М. М. Рожко, З. Т. Костишин, О. Б. Сорока, О. М. Ільницька // Галицький лікарський вісник. - 2012. - Т. 19, число 3(1). - С. 70-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/glv_2012_19_3(1)__26.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Рожко Микола Михайлович (медичні науки)
  • Костишин Зоряна Теодорівна (медичні науки)
  • Ільницька Олександра Мар'янівна (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського