Наукова періодика України Гілея: науковий вісник


Бак М. 
Мультимедіа в освітньому просторі сучасної Польщі / М. Бак // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 96. - С. 363-365. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_96_93
Розглянуто нові організаційні форми „навчання на відстані” із застосуванням комп’ютерних та телекомунікаційних технологій (за українською термінологією „дистанційної освіти”) сучасної Польщі. Зазначено, що основними питаннями у системі польської мультимедійної і дистанційної освіти є стратегічно-проблемні, зокрема щодо моделі мультимедійної освіти і „навчання на відстані” (дистанційного навчання), враховуючи потреби та можливості навчального закладу та його майбутніх студентів, а також досвід та доробок інших ВНЗ у Польщі та у світі. Зосереджено увагу на підготовленій у Польщі концепції, в якій містяться основні принципи аналізу проблем, що стосуються найважливіших питань, які необхідно з’ясувати на етапі створення відповідних стратегій розвитку освіти на відстані. Наголошено, що прийняті позиції будуть основою для опрацювання багатоваріантної та етапної програми розвитку цієї освіти, яка має два виміри: можливість участі науковців та освітян у проведенні та інтенсифікації дій у галузі досліджень та розвитку, зокрема у галузі спеціальної програми у Польщі під назвою „Приязне інформаційне суспільство”; освітньо-педагогічні методології та кваліфікації, зокрема дидактичні і технологічні. Констатовано, що Україна може запозичити досвід поляків не тільки щодо концептуального оформлення стратегій розвитку дистанційної освіти, але й їх реального впровадження у вітчизняну освітню систему.Рассмотрены новые организационные формы „обучение на расстоянии” с применением компьютерных и телекоммуникационных технологий (по украинской терминологии „дистанционного образования”) современной Польши. Отмечено, что основными вопросами в системе польского мультимедийного и дистанционного образования являются стратегически-проблемные, в частности по модели мультимедийного образования и „обучения на расстоянии” (дистанционного обучения), учитывая потребности и возможности учебного заведения и его будущих студентов, а также опыт и наработки других ВУЗ в Польше и в мире. Сосредоточено внимание на подготовленной в Польше концепции, в которой содержатся основные принципы анализа проблем, касающихся важнейших вопросов, которые необходимо выяснить на этапе создания соответствующих стратегий развития образования на расстоянии. Отмечено, что принятые позиции будут основой для разработки многовариантной и этапной программы этого образования, которая имеет два измерения: возможность участия ученых и педагогов в проведении и интенсификации действий в области исследований и развития, в частности в области специальной программы в Польше под названием „Дружелюбное информационное общество”, образовательно-педагогические методологии и квалификации, в частности дидактические и технологические. Констатировано, что Украина может позаимствовать опыт поляков не только по концептуальному оформлению стратегий развития дистанционного образования, но и их реального внедрения в отечественную образовательную систему.Information and communication technologies are making significant adjustment to the development of world educational system. Modern Poland is a part of this educational process. Polish education experienced the most substantial transformation in the introduction of new organizational forms „distance education”. And although the Polish scientists and teachers have different opinions assessing the system of multimedia and distance education in the country, its positive experience is beyond doubt. Based on this, Ukraine may borrow the experience of the Poles not only with respect to the conceptual design of strategies for distance education development, buts its actual implementation in the national educational system. The article considers the use of multimedia techniques and technologies in the educational space of modern Poland.
  Повний текст PDF - 504.912 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бак М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бак М. Мультимедіа в освітньому просторі сучасної Польщі / М. Бак // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 96. - С. 363-365. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_96_93.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бак Мирослав (філософські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського