Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Грищенко Л. В. 
Реалізація моделі формування правової культури майбутніх учителів у навчально-виховному середовищі педагогічного коледжу / Л. В. Грищенко // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 39-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_8
Порушено проблему формування правової культури майбутніх учителів у навчально-виховному середовищі педагогічного коледжу. Проведено формувальний експеримент щодо реалізації моделі формування правової культури. Наголошено на актуальності даного дослідження, яке полягає у науковому обгрунтуванні моделі правової культури у спеціально створених умовах навчально-виховного середовища педагогічного коледжу. Упродовж усього формувального етапу експерименту було створено сприятливе навчально-виховне середовище. Одержані результати дозволили підтвердити ефективність моделі формування правової культури майбутніх учителів у навчально-виховне середовище педагогічного коледжу. На підставі теоретичного обгрунтування моделі формування правової культури майбутніх учителів у навчально-виховному середовищі педагогічного коледжу ставимо собі за мету розкрити її реалізацію під час проведення формувального експерименту. Застосовано теоретичні й емпіричні методи. Упровадження моделі формування правової культури майбутніх учителів у навчально-виховне середовище педагогічного коледжу передбачало забезпечення обгрунтованих педагогічних умов упродовж усіх етапів реалізації моделі. Процес створення навчально-виховного середовища ми розглядаємо як процес забезпечення сукупності факторів, що впливають на формування правової культури майбутніх учителів. На інформаційно-мотиваційному етапі були організовані лекторії, проводилися кураторські години, було організовано психолого-педагогічний супровід навчальної діяльності та самостійної роботи майбутніх учителів, з метою пропаганди правових знань діяли різні студентські об'єднання, працювали наукові гуртки. Студенти брали активну участь у науково-дослідній роботі, у науково-практичних конференціях. В навчально-виховному середовищі педагогічного коледжу було реалізовано соціально-правовий проект "Школа прав майбутніх освітян" були скореговані навчальні програми за деякими дисциплінами. Упродовж експериментальної роботи проведились дискусії, тренінги ("Мозковий штурм", "Аналіз випадків правопорушень", "Займи правову позицію" тощо), дидактичні ігри - ділові та імітаційні ("Прес-конференція", "Конкурс коментаторів", "Аукціон ідей", правові вікторини тощо). У ділових іграх використовувалися правові ситуації, вживання у різні ролі (юрист, працівник правоохоронних органів, правопорушник, суддя, критик, експерт тощо). Розроблений і запроваджений спецкурс "Правова освіта та культура майбутнього вчителя" сприяв формуванню у студентів правових знань, умінь, навичок, суджень професійно-правового змісту. Зі студентами проводились рефлексивно-ділові ігри, проблемно-рефлексивні полілоги, застосовувався метод аналізу конкретних ситуацій. Висновки: у процесі проведення формувального експерименту було створено сприятливе навчально-виховне середовище. З цією метою проведено цілеспрямовану роботу. На підставі вищевикладених положень визначено поняття правової культури майбутнього вчителя.
  Повний текст PDF - 370.927 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Грищенко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Грищенко Л. В. Реалізація моделі формування правової культури майбутніх учителів у навчально-виховному середовищі педагогічного коледжу / Л. В. Грищенко // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 39-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського