Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Білоусова Л. І. 
Змістова компонента професійної інформації школярів про ІТ-спеціальності / Л. І. Білоусова, Н. В. Олефіренко, Л. П. Остапенко, Н. О. Пономарьова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 19-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_5
Актуальність професійної орієнтації молоді на ІТ-спеціальності обумовлюється поглядом на ІТ-індустрію як на унікальне середовище, сприятливе для зміцнення української економіки. Водночас, недостатність професіографічної інформації унеможливлює проведення якісної та ефективної профорієнтаційної роботи зі школярами на ІТ-спеціальності. Мета дослідження - встановлення базової змістової складової професійної інформації школярів про ІТ-спеціальності з урахуванням особливостей розвитку сучасного ІТ-ринку. Методи дослідження - теоретичний аналіз соціологічних, психологічних, педагогічних праць, систематизація поглядів і досягнень учених для виявлення стану розробленості проблеми, визначення специфіки професійної інформації та обгрунтування її базової змістової складової щодо ІТ-спеціальностей. Професійна інформація школярів передбачає надання їм вичерпної інформації для вибору, прийняття рішення і реалізації особистої освітньої та кар'єрної траєкторії. В ІТ-індустрії найчастіше вирізняють такі ключові сегменти як апаратне забезпечення, створення ІТ-продуктів, ІТ-сервіси, ІТ-аутсорсинг бізнес-процесів, а складовими ринку професій є розробка, підтримка, менеджмент та маркетинг. Динамічність розвитку інформаційно-комунікаційних технологій обумовлює неможливість усталення підходів професіографії ІТ-професій. Готовність до професійного самовдосконалення та навчання протягом усього життя, вміння стрімко змінювати професійну траєкторію - неодмінні вимоги, що висуваються до усіх працівників ІТ-галузі. Висновки: проведення профорієнтаційної роботи зі школярами на ІТ-спеціальності має передбачати в якості базової змістової складової професійної інформації як ознайомлення учнів з основними сегментами ІТ-індустрії та різноманіттям ІТ-професій і спеціальностей, так і забезпечення усвідомлення учнями мінливості змісту професійної діяльності ІТ-фахівців, наявності специфічних вимог до їх безперервного професійного зростання і перекваліфікації.
  Повний текст PDF - 517.664 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Білоусова Л.
  • Олефіренко Н.
  • Остапенко Л.
  • Пономарьова Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Білоусова Л. І. Змістова компонента професійної інформації школярів про ІТ-спеціальності / Л. І. Білоусова, Н. В. Олефіренко, Л. П. Остапенко, Н. О. Пономарьова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 19-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського