Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Тарасова Т. Б. 
Адаптація першокурсників до організаційних форм навчання в закладі вищої освіти / Т. Б. Тарасова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 150-156. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_24
Адаптація до навчання у вищій школі є однією з вирішальних умов успішності навчально-професійної діяльності студента і, відповідно, професійної підготовки майбутнього фахівця. Представлено дані, що стосуються стану адаптації студентів першого курсу до основних організаційних форм навчального процесу у ЗВО. Основним методом дослідження був авторський опитувальник, що складається з 17 питань як відкритого, так і закритого типу. У дослідженні взяли участь 86 першокурсників Інституту історії і філософії і фізико-математичного факультету. Обробку результатів проведено з використанням програми "Microsoft Excel". Організаційні форми навчання у вищій школі створюють певні труднощі практично для всіх студентів першого курсу. Найбільші складності для всіх досліджених студентів викликають семінарські заняття. За всіма видами навчальної роботи більше труднощів зазнають випускники сільських шкіл і ті, хто живуть в гуртожитку. Гендерні відмінності: на фізико-математичному факультеті з великими труднощами стикаються жінки, а в Інституті історії і філософії - чоловіки. Лекційні заняття всі першокурсники відвідують задовільно, але систематично над лекційним матеріалом працюють виключно мало. До практичних та семінарських занять переважна більшість студентів готуються не заздалегідь, а напередодні. При підготовці до занять та іспитів першокурсники в першу чергу користуються матеріалами Інтернету. На другому місці для студентів фізико-математичного факультету - власні конспекти, а Інституту історії і філософії - рекомендовані підручники. Самостійній роботі всі першокурсники приділяють незначну увагу, пов'язуючи її в основному з необхідністю готуватися до практичних та семінарських занять. Висновки: одержані результати свідчать про недостатню адаптованість студентів першого курсу до основних організаційних форм навчання у вищій школі. Необхідно: продовжити дослідження щодо сформованості навчальних інтелектуальних навичок, структури навчальної мотивації та емоційного стану студентів; активізувати роботу по наданню студентам першого курсу необхідної психолого-педагогічної допомоги.
  Повний текст PDF - 918.232 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Тарасова Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Тарасова Т. Б. Адаптація першокурсників до організаційних форм навчання в закладі вищої освіти / Т. Б. Тарасова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 150-156. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_24.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського