Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Семеног О. М. 
Методична підготовка майбутніх учителів-словесників до формування в учнів основ підприємливості та ініціативності / О. М. Семеног // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 133-139. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_22
Здійснено огляд наукових напрацювань щодо методичної підготовки майбутніх учителів-словесників до реалізації наскрізної змістової лінії "Підприємливість і фінансова грамотність" на уроках української мови у старшій школі, формування в учнів однієї із ключових компетентностей з основ підприємливості та ініціативності. Відповідно до статті 12 Закону України "Про освіту" (2017) мету повної загальної середньої освіти визначено як всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення мети забезпечується через наскрізні для шкільних програм всіх начальних предметів змістові лінії, до яких віднесено і "Підприємливість і фінансову грамотність". Реалізувати означену наскрізну змістову лінію пропонується шляхом формування однієї із ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності, - компетентності "ініціативність і підприємливість". Упровадження наскрізної змістової лінії "Підприємливість і фінансова грамотність" у навчальні предмети "українська мова" й "українська література" передбачає виконання міжпредметних навчальних проектів, роботу учнів з різними джерелами інформації з метою формування умінь ясно і переконливо говорити, презентувати власні плани, чітко ставити завдання, планувати, розв'язувати конфліктні ситуації, приймати рішення, брати на себе відповідальність, формувати моделі поведінки, необхідні для успішного розв'язання виробничих проблем. Такі вимоги потребують від учителів-словесників постійного особистісного і професійного розвитку й саморозвитку, що на етапі навчання в закладах вищої педагогічної освіти забезпечується, зокрема, уведенням до професійно орієнтованих, методичних дисциплін тем "Ключові компетентності школяра Нової української школи". Теоретичні та емпіричні методи: аналіз, узагальнення та систематизація довідникових, наукових джерел з метою уточнення сутності ключових понять, виявлення стану розробленості означеної проблеми. Акцентовано увагу на окремих аспектів методичної підготовки майбутніх учителів-словесників до формування в учнів основ підприємливості та ініціативності. Узагальнено європейські та українські законодавчо-нормативні освітні документи, здійснено огляд шкільних програм та методичного забезпечення деяких шкільних підручників з української мови для учнів 10 класу, запропонованого для реалізації наскрізної лінії "Підприємливість і фінансова грамотність" та формування компетентності "ініціативність і підприємливість" на уроках української мови, аналіз яких передбачається на заняттях з мовно-методичних курсів у вищій школі. Висновки: в умовах реформування загальної середньої освіти й утвердження особистісно орієнтованої моделі освіти актуалізується потреба уведення до професійно орієнтованих, методичних дисциплін в закладах вищої педагогічної освіти теми "Ключові компетентності школяра Нової української школи", з-поміж яких важливе місце відведено підприємницькій компетентності або компетентності "ініціативність і підприємливість". Перспективним напрямом подальшого дослідження буде аналіз виконаних студентами проектів, спрямованих на формування в учнів основ підприємливості та ініціативності.
  Повний текст PDF - 936.436 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Семеног О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Семеног О. М. Методична підготовка майбутніх учителів-словесників до формування в учнів основ підприємливості та ініціативності / О. М. Семеног // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 133-139. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_22.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського