Наукова періодика України | Фізико-математична освіта | ||
Макаренко К. С. Проектна діяльність майбутніх учителів фізики / К. С. Макаренко, В. І. Макаренко, О. В. Макаренко, Л. О. Матяш // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 93-98. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_16 Мета дослідження - розкриття алгоритму проектної діяльності у процесі формування професійної компетентності майбутніх учителів фізики на матеріалі біомеханіки. Для дослідження використовували теоретичний аналіз, структурно-логічний аналіз змісту і структури навчального процесу та спостереження. Подано алгоритм роботи над проектом, який включає чотири етапи: організаційний, аналітичний, дослідницький і контролюючий. Розкрито сутність етапів проекту, наведено приклади на матеріалі біомеханіки, висвітлено особливості реалізації розробленого алгоритму в процесі викладання фізики в поєднанні з груповим методом. При цьому групова навчальна діяльність виконує організаційну функцію. Полягає вона в тому, що студенти навчаються розподіляти обов'язки, спілкуватися один з одним, розв'язувати конфлікти, що виникають у спільній діяльності. В груповій роботі кожен із них бере на себе функції викладача і виконує фахові види діяльності. На першому етапі визначено тему і мету проекту, створено проблемну ситуацію, виділено протиріччя, зформульовано проблему, здійснено пошук варіантів вирішення та обговорення методів дослідження. На другому етапі визначено джерела інформації, здійснено опис кінцевого результату та розподіл завдань, а також формулювання плану роботи. Третій етап включає збір та аналіз зібраної інформації, виконання роботи згідно з планом, формулювання висновків і пропозицій. На контролюючому етапі формулюються результати, відбувається захист проекту та прогнозуються нові проблеми. Висновки: метод проектів як педагогічна технологія передбачає сукупність дослідницьких, пошукових і проблемних методів. Він органічно поєднується з груповим підходом до навчання. Цей підхід можна використати не лише для підготовки майбутніх учителів фізики, а й організувавши аналогічно проектну діяльність під час вивчення інших природничих дисциплін. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Макаренко К. С. Проектна діяльність майбутніх учителів фізики / К. С. Макаренко, В. І. Макаренко, О. В. Макаренко, Л. О. Матяш // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 93-98. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_16.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |