Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Литвинова С. Г. 
Білінгвальний підхід у формуванні компетентностей учнів з природничо-математичних предметів на засадах комп’ютерного моделювання / С. Г. Литвинова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 84-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_15
Моніторинг результатів зовнішнього незалежного оцінювання протягом 2017 - 2019 рр. показав, що такі освітні напрями як фізика, хімія, біологія не є популярними серед випускників закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО). Покращити ситуацію можна шляхом активізації освітньої діяльності учнів, зокрема на засадах комп'ютерного моделювання. Відсутність україномовних ресурсів потребує здійснення кроку до впровадження білінгвального підходу в навчанні природничо-математичних предметів. Використано методи аналізу педагогічної, методичної літератури і дисертаційних досліджень; системного аналізу для визначення дидактичних складових системи навчання на засадах білінгвального підходу; проектування етапів використання білінгвального підходу в формуванні компетентностей учнів з природничо-математичних предметів на засадах комп'ютерного моделювання. Обгрунтовано поняття природничо-наукова компетентність як здатність особи вивчати й розв'язувати питання, пов'язані природничими науками і математичним опрацюванням даних. Обгрунтовано чотири її складники: здатність пояснювати явища науково, здатність оцінювати та розроблювати наукові дослідження, здатність науково інтерпретувати дані й докази, здатність опрацьовувати результати досліджень математично. Уточнено поняття білінгвального підходу як адаптивне використання іноземної мови під час вивчення природничоматематичних предметів з метою формування предметних компетентностей учнів. Описано способи навчання учнів: природний (людина-людина) і цифровий (машина-людина), а також форми використання двох мов (вербальна, письмова, візуальна, аудіальна, комбінована). Обгрунтовано етапи впровадження білінгвального підходу в ЗЗСО (підготовчий, ознайомлювальний, формувальний, підсумковий). Встановлено переваги і недоліки використання білінгвального підходу в ЗЗСО. Висновки: білінгвальний підхід дозволить вчителям й учням ЗЗСО використовувати комп'ютерне моделювання для підвищення якості навчання природничо-математичних предметів. Подальшого обгрунтування потребує розроблення методичної системи щодо застосування комп'ютерного моделювання в освітньому процесі.
  Повний текст PDF - 605.437 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Литвинова С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Литвинова С. Г. Білінгвальний підхід у формуванні компетентностей учнів з природничо-математичних предметів на засадах комп’ютерного моделювання / С. Г. Литвинова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 3. - С. 84-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_3_15.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського