Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Бєлінська І. В. 
Які математичні компетентності слід формувати в новій українській школі: думка вчителів / І. В. Бєлінська, О. І. Гірний // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_4
Надано стислий опис і результати дослідження проблеми математичних компетеннтостей, проведеного у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти у 2015 - 2019 рр. за участю понад 500 учителів математики шкіл Львівської області. Мета дослідження - з'ясування ставлення вчителів математики до компетентнісного підходу та їхнього бачення математичних компетентностей учнів. У процесі дослідження з учителями обговорювався зміст поняття "математичні компетентності" - основного об'єкту дослідження. Головним методом дослідження було опитування вчителів математики - слухачів курсів підвищення кваліфікації. Від стандартного анкетування дослідження відрізнялися тим, що в кожній із залучених у дослідження групі, під час заняття на тему "Компетентісний підхід в освіті", спершу проводилося обговорення заміни старого принципу політехнізму принципом життєвої практичності. Потім слухачам пропонувалося самостійно виписати ті математичні компетентності (знання-уміння-навички), що їх на думку вчителів, усі учні дійсно застосують у своєму повсякденному житті. Після обговорення виписаних учителями змістових опцій кожна група випрацьовувала спільний перелік наскрізних змістових ліній шкільної математичної освіти. Результати дослідження відображають колективну думку вчителів математики Львівської області щодо реалізації компетентнісного підходу у формуванні змісту математичної освіти у новій українській школі, на підставі якої зроблено наступні висновки. Політехнічний принцип формування змісту шкільної математичної освіти доцільно замінити принципом життєвої практичності, за якого "компетентності учня" трактуються як "життєві компетентності", тобто такі знання, уміння та навички, які кожен учень дійсно застосує у типових життєвих ситуаціях. Навчання математики слід здійснювати за п'ятьма наскрізними змістовими лініями: арифметичною, алгебричною, геометричною, стохастичною та логічною. Змістові одиниці треба деталізувати як конкретні відомості, уміння та навичок учнів і викласти їх у відповідній (віковим особливостям учнів і логічній структурі математики) послідовності.
  Повний текст PDF - 888.48 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бєлінська І.
  • Гірний О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бєлінська І. В. Які математичні компетентності слід формувати в новій українській школі: думка вчителів / І. В. Бєлінська, О. І. Гірний // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_4.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського