Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Шамоня В. Г. 
Використання середовища Proteus для візуального моделювання роботи базових елементів інформаційної системи / В. Г. Шамоня, О. В. Семеніхіна, М. Г. Друшляк // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 160-165. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_27
Сучасна університетська підготовка ІТ фахівців із необхідністю передбачає вміння коректно використати інформаційні технології, яке часто неможливе без розуміння теоретичних основ функціонування апаратного засобу чи інформаційної системи загалом. У підготовці фахівців галузей знань "12 Інформаційні технології" та "01 Освіта (014 Середня освіта. Інформатика)" вважаємо за необхідне зосередити увагу не тільки на боці "споживання" технічного чи спеціалізованого програмного забезпечення, а і на боці розуміння логічних, фізичних і математичних основ його функціонування через візуалізацію у віртуальних лабораторіях. Мета роботи - висвітлення доробку авторів щодо комп'ютерної візуалізації роботи логічних елементів інформаційної системи на базі ISIS Proteus. Для виконання дослідження використано: термінологічний аналіз для уточнення тезаурусу дослідження; аналіз спеціалізованих програмних засобів і рекомендацій науковців з метою обрання найбільш ефективного для демонстрації роботи логічних елементів інформаційної системи; системний аналіз наукових джерел для визначення найбільш важливих напрямків, на яких варто зосередити увагу під час формування в ІТ-фахівців уявлень про логічні та фізичні основи функціонування інформаційних систем; моделювання для візуалізації фізичних процесів. Моделювання логіки фізичних процесів на базі Proteus позитивно впливає на рівень навчальних досягнень майбутніх ІТ-фахівців, що підтверджено аналізом одержаних результатів на рівні значущості 0,05 за критерієм Ст'юдента. Зроблено висновок, що використання віртуальних лабораторій як засобів комп'ютерної візуалізації прихованих (закритих) процесів, що відбуваються в інформаційній системі, зміщує акценти навчання з теоретичної та експериментальної площин в інтелектуальну галузь детального осмислення одержаних результатів. Для візуалізації закритих процесів, що відбуваються в інформаційній системі, доцільно використовувати середовище Proteus. Виконання лабораторних робіт у Proteus надає можливість продемонструвати майбутнім ІТ-фахівцям логіку роботи базових елементів інформаційної системи на основі побудови логічних функцій обробки двійкових сигналів.
  Повний текст PDF - 1.267 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шамоня В.
  • Семеніхіна О.
  • Друшляк М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шамоня В. Г. Використання середовища Proteus для візуального моделювання роботи базових елементів інформаційної системи / В. Г. Шамоня, О. В. Семеніхіна, М. Г. Друшляк // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 160-165. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_27.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Друшляк Марина Григорівна (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського