Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Чкана Я. О. 
Контроль навчальних досягнень учнів у класах з гуманітарним профілем навчання / Я. О. Чкана, І. В. Шишенко // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 154-159. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_26
Процес навчання математики учнів-гуманітаріїв ускладнюється проблемами обмеженості навчального процесу в часі, низької мотивації їх пізнавальної діяльності, психологічних бар'єрів учнів, оцінювання та самооцінювання їх навчальних досягнень, відсутності нестандартних завдань. Важливим аспектом процесу навчання математики учнів класів із гуманітарним профілем навчання є контроль та оцінювання їх навчальних досягнень. Проведено системний аналіз наукової, психолого-педагогічної, методичної літератури; розробку та апробацію комплексу заходів на базі загальноосвітніх навчальних закладів Сумської області, педагогічне спостереження, статистичний аналіз отриманих даних. Запропоновано у ході оцінювання якості математичної підготовки учнів класів із гуманітарним профілем навчання враховувати рівень пізнавального інтересу, пізнавальної активності та пізнавальної самостійності. У дослідженні запропоновано трирівневу структуру системи тематичного контролю до кожної теми. Ефективними є уроки контролю та оцінювання знань, навичок та вмінь учнів у формі уроків-заліків. На всіх етапах проведення контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів-гуманітаріїв у процесі навчання математики значну увагу слід приділяти саме організації самоконтролю учнів через заповнення ними таблиць самооцінювання. Слід віддавати перевагу письмовим видам діяльності на противагу усним, для того щоб надавати учням можливість для перевірки та виправлення відповіді. У цьому випадку на уроках математики у класах гуманітарних профілів навчання ефективними є такі форми та види контролю, як математичний диктант, дидактичні ігри, "тихе опитування", виконання довгострокових домашніх завдань, заповнення учнями портфоліо тощо. Зроблено висновки, що головною особливістю контрольно-оцінювальної діяльності вчителя математики в класах з гуманітарним профілем навчання є врахування не лише рівня оволодіння конкретними математичними знаннями, навичками та вміннями розв'язувати типові математичні завдання, але й рівня мотивації вивчення математики.
  Повний текст PDF - 950.776 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чкана Я.
  • Шишенко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чкана Я. О. Контроль навчальних досягнень учнів у класах з гуманітарним профілем навчання / Я. О. Чкана, І. В. Шишенко // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 154-159. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_26.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Чкана Ярослав Олегович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського