Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Трифонова О. М. 
Методичні засади реалізації компетентнісного підходу в навчанні фізико-технічних дисциплін майбутніх фахівців комп'ютерних технологій в умовах інформаційного суспільства / О. М. Трифонова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 147-153. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_25
Розглянуто питання, які пов'язані з окресленням методичних засад реалізації компетентнісного підходу в навчанні фізики та технічних дисциплін за умов інформаційного суспільства, акцентовано увагу на розвиток інформаційно-цифрової компетентності як ключової. Стрімкий розвиток техногенно-інформаційного суспільства на межі XX - XXI ст. зумовив перегляд вимог до організації освітнього процесу в закладах вищої освіти, постала проблема його вдосконалення. Це висуває умови до організації освітнього процесу з фізики та технічних дисциплін під час підготовки майбутніх фахівців комп'ютерних технологій. Саме ці навчальні предмети є основою науково-технічного прогресу, який вимагає розвитку в майбутніх фахівців інформаційно-цифрової компетентності, що в епоху масової цифровізації отримує статус ключової. У дослідженні використано такі методи: аналіз і синтез змісту нормативних документів, дисертаційних досліджень; моделювання освітнього процесу з фізико-технічних дисциплін; структурно-логічний аналіз; метод системної призми. На підставі аналізу нормативних документів, результатів праць дослідників і власного досвіду визначено структури: навчальної програми компетентнісного навчання, дій суб'єкта навчання з формування його здатності до набуття компетентності, проектування визначальних цілей навчальної програми та схеми формування компетентності з вирішення завдань змісту навчальної програми. Увагу приділено компонентам і показникам ключової компетентності, загальним змістовим лініям навчання фізики і технічних дисциплін. Для забезпечення реалізації вимог до підготовки майбутніх фахівців комп'ютерних технологій і розвитку в них компетентностей, зокрема інформаційно-цифрової, запропоновано засади методики навчання фізики та технічних дисциплін у закладі вищої освіти. Зроблено висновок, що за умови розвитку інформаційного суспільства інформаційно-цифрова компетентність із ряду фахових (для студентів спеціальності: "Професійна освіта (Комп'ютерні технології)") переходить до ключових компетентностей. Її розвиток повинен відбуватися під час навчання всіх без виключення навчальних предметів. У зв'язку з цим запропоновано методичні засади навчання фізики і технічних дисциплін майбутніх фахівців комп'ютерних технологій на базі компетентнісного підходу.
  Повний текст PDF - 936.568 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Трифонова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Трифонова О. М. Методичні засади реалізації компетентнісного підходу в навчанні фізико-технічних дисциплін майбутніх фахівців комп'ютерних технологій в умовах інформаційного суспільства / О. М. Трифонова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 147-153. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_25.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського