Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Пономаренко Н. П. 
Формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики: аналіз опитувань та анкет / Н. П. Пономаренко // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 130-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_23
Проаналізовано стан формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики. Систематизовано результати опитувань та анкетувань щодо стану формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики, які проведено з викладачами та студентами вище зазначеної спеціальності, та окреслює ключові характеристики сформованості мовленнєвої компетентності студентів, готовності викладачів до формування мовленнєвої компетентності. Як свідчить аналіз теле-, радіопродукції, різних видів видань, серед кваліфікованих працівників медіасфери спостерігається недостатній рівень сформованості мовленнєвих навичок і вмінь, недостатній ступінь розвитку вміння побудови висловлень без порушення мовленнєвих норм. Відповідно високий рівень сформованості професійної мовленнєвої компетентності фахівців із журналістики сприяє підвищенню професійної майстерності та професійної самореалізації. Водночас стан мовленнєвої компетентності фахівців медіасфери є важливим чинником формування мовленнєвої компетентності громадян, адже медіасфера - взірець для більшості реципієнтів у вивченні мови та опануванні мовленнєвих умінь та навичок. Проведено аналіз, анкетування, опитування викладачів і студентів, узагальнення та систематизація отриманих результатів. У результаті опитування та анкетування студентів і викладачів Машинобудівного коледжу Сумського державного університету, Барського гуманітарно-педагогічного коледжу імені М. Грушевського, Коледжу Університету сучасних знань визначено низький рівень сформованості мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики, що пояснюється низкою причин: недостатнім рівнем готовності викладачів, які працюють зі студентами спеціальності 061 Журналістика у ЗВО I - II р.а., до формування мовленнєвої компетентності студентів вище зазначеної спеціальності. Сформована мовленнєва компетентність майбутніх фахівців із журналістики сприяє високому рівню виконання компонентів його професійної діяльності. Актуальною проблемою підготовки студентів спеціальності 061 Журналістика у ЗВО I - II р.а. є пошук ефективних методів і прийомів формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики. Згідно з результатами опитування, проведеного серед студентів спеціальності 061 Журналістика ("Видавнича справа та редагування") та викладачів спеціальності, окреслено стан формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики. Освітяни та здобувачі освіти вказали на проблеми формування мовленнєвої компетентності (недостатня кількість часу, низький рівень методичного забезпечення з дисциплін, завантаженість викладачів додатковими формами роботи, концентрація уваги під час вивчення української мови як загальноосвітнього предмету на підготовці до складання зовнішнього незалежного оцінювання), причини низького рівня сформованості зазначеної компетентності у випускників (двомовне середовище, панівний стан російської мови в ЗМІ та Інтернет-середовищі) та наголошено на ефективних формах роботи з метою формування компонентів мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики. Подальшого вивчення потребують особливості впровадження педагогічних технологій навчання у процес формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики.
  Повний текст PDF - 894.553 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пономаренко Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пономаренко Н. П. Формування мовленнєвої компетентності майбутніх молодших спеціалістів із журналістики: аналіз опитувань та анкет / Н. П. Пономаренко // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 130-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_23.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського