Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Моторіна В. Г. 
Проблема гуманітаризації математичної освіти / В. Г. Моторіна, І. Г. Яловега // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 114-118. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_20
В нових освітніх стандартах загальнокультурний і пізнавальний розвиток учнів проголошено як одну з основних цілей освіти. Гуманістична орієнтація сучасної освіти вимагає відповідної перебудови навчального процесу. Концепція гуманізації освіти нерозривно пов'язана з її гуманітаризацією - якщо гуманізація передбачає визнання цінності людини як особистості, то гуманітаризація забезпечує формування гуманної системи освіти. Мета роботи - висвітлення проблеми гуманітаризації математичної освіти та можливих підходів до вирішення цієї проблеми в сучасному освітньому просторі. Гуманітаризація змісту освіти може бути досягнута в межах викладання традиційних предметів за рахунок виявлення їх гуманітарного потенціалу. Шляхи реалізації проблеми гуманітаризації математичної освіти передбачають великий пласт роботи в першу чергу викладачів математичних дисциплін. Гуманітаризація математичної освіти має за мету спонукання учнів до навчання, роз'яснення застосувань математичних знань в житті, знайомство з вкладом математики у розвиток цивілізації. Гуманітаризація передбачає посилення взаємозв'язку математичної освіти з гуманітарною, посилення гуманітарних аспектів у викладанні математичних дисциплін, але у цьому випадку її зовсім не варто розуміти як розширення кількості та змісту гуманітарних наук, особливо за рахунок скорочення годин математичних дисциплін. Процес гуманітаризації змісту освіти передбачає суттєвий перегляд змістового наповнення навчальних предметів. Серед основних складових гуманітарного потенціалу математики можна виділити наукову, інформаційну, прикладну, історичну та культурну складові. Зроблено висновок, що проблема перегляду змістового наповнення навчальних предметів з метою реалізації гуманітарного потенціалу повинна вирішуватися на методичних семінарах. Кожна дисципліна потребує окремого кропіткого обговорення серед вчителів і викладачів, які, бажано, багато років викладають цей предмет. Залежно від теми, що вивчається, необхідно визначити, яка складова гуманітарного потенціалу або їх сполука найкраще реалізує ідею гуманітаризації.
  Повний текст PDF - 903.641 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Моторіна В.
  • Яловега І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Моторіна В. Г. Проблема гуманітаризації математичної освіти / В. Г. Моторіна, І. Г. Яловега // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 114-118. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Яловега Ірина Георгіївна (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського