Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Мітельман І. М. 
Навчання розв'язування олімпіадних задач, пов'язаних із цілою частиною дійсного числа, за допомогою властивостей точок розриву кусково-сталих функцій / І. М. Мітельман // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 107-113. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_19
Практика викладання математики та його науково-методичного супроводу переконливо свідчить про те, що задачі про цілу (дробову) частину дійсного числа традиційно акумулюють значний пласт навичок учнів, вимагають високої аналітичної культури, технічної винахідливості. Така тематика є актуальною складовою реалізації надважливої функціональної лінії підготовки школяра та студента, підвищення кваліфікації вчителя в питаннях застосування різноманітних властивостей функцій, вимагає навичок алгебраїчних, комбінаторних, теоретико-числових міркувань. Виникає проблема пошуку та/або модернізації апарату дієвих методичних і математичних прийомів навчання розв'язування задач підвищеного рівня складності, пов'язаних із цілою та дробовою частиною числа, серед яких завжди виділяються задачі математичних олімпіад як індикатор якості сформованої фахової компетентності. Розглянуто з теоретичної та практичної точки зору питання навчання розв'язування певних типів задач, пов'язаних із цілою частиною числа, шляхом створення прикладу системи задач, в яких ефективно застосовуються міркування з генезисом у "базовому" курсі математичного аналізу для студентів. Використано потужний і принциповий для педагогічної діяльності в галузі математики "контрастний" дидактичний метод, який полягає, зокрема, в тому, що для деяких складних олімпіадних задач наводяться розв'язання, передбачені їх авторами, і пропонуються альтернативні. Розроблено ідею використання елементарної характеризації точок розриву кусково-сталих функцій, що природно виникають у зв'язку з розглядом виразів з цілою частиною, та необхідні для реалізації такої ідеї методичне середовище та супровід. Зроблено висновок, що наведені матеріали набувають особливих рис з точки зору обов'язкової підготовки на математичних спеціальностях педагогічних університетів до майбутньої роботи з обдарованими учнями в процесі опанування розділів вищої математичної освіти, неперервної самоосвіти вчителів, скеровують на подальшу пошукову діяльність школярів, вчителів, викладачів і студентів закладів вищої освіти, авторів задач математичних олімпіад тощо.
  Повний текст PDF - 1.292 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мітельман І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мітельман І. М. Навчання розв'язування олімпіадних задач, пов'язаних із цілою частиною дійсного числа, за допомогою властивостей точок розриву кусково-сталих функцій / І. М. Мітельман // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 107-113. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Мітельман Ігор Михайлович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського