Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Мілюкова І. Р. 
Застосування математичного пакету MathCAD при розв'язанні задач з фізики / І. Р. Мілюкова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 99-106. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_18
Викладено досвід використання програмного математичного пакету MathCAD під час оволодіння студентами коледжу та вищого навчального закладу навичками та вміннями розв'язування фізичних задач із теорії електричних і магнітних кіл. Поширена проблема, що виникає під час вивчення фізики пов'язана з недостатнім рівнем знань математики у студентів. Під цим формулюванням розуміється як низький рівень елементарних навичок застосування математичних знань, так і повна відсутність умінь у певних галузях математики, особливо вищої. Наприклад, розв'язання системи п'яти-шести рівнянь методами матричної алгебри або системи диференціальних рівнянь викликає труднощі в переважної більшості студентів. Постає питання застосування ефективного інструменту для подолання цих перепон. Прогнозується, що труднощі, що виникають у разі застосування математики під час вивчення фізики, можуть бути подолані за умови опанування студентами прикладних програм математичних розрахунків. Протягом чотирьох років (2014 - 2018 рр.) відстежено ефективність використання програми MathCAD у форматі готових шаблонів документів під певний тип завдань. Порівняльний аналіз зроблено у групах студентів коледжу та ПВНЗ "Запорізький інститут економіки та інформаційних технологій", що вивчали даний програмовий матеріал у курсі загальної фізики та у курсі профільної фахової підготовки. Кількість учасників дослідження складає 180. Порівнювалась успішність груп студентів у цілому та індивідуальна динаміка навчальних досягнень кожного студента. Дослідження показало легкість опанування студентами програми MathCAD під час вивчення її під конкретні фізичні завдання. Підвищився рівень навчальних досягнень студентів та їх вмотивованість до процесу навчання. Базуючись на результатах дослідження, можна стверджувати, що використання математичного пакету MathCAD під час розв'язання задач є дієвим інструментом підвищення якості фахової освіти в цілому. Полегшення навчання за рахунок автоматизації розрахунків підвищує рівень оволодіння студентами фізичної сутності завдань, осмисленості їх діяльності.
  Повний текст PDF - 1.28 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мілюкова І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мілюкова І. Р. Застосування математичного пакету MathCAD при розв'язанні задач з фізики / І. Р. Мілюкова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 99-106. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_18.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського