Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Мельничук Ю. Є. 
Застосування елементів штучного інтелекту у процесі підготовки фахівців з інформаційних технологій / Ю. Є. Мельничук // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 94-98. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_17
Мета роботи - описати освітній потенціал технологій штучного інтелекту та обгрунтування доцільності його використання у процесі професійної підготовки фахівців з інформаційних технологій. Потужності штучного інтелекту та його широке застосування у споживацькій сфері зумовило вибір напрямку дослідження щодо його використання в освіті. Через застарілі підходи до викладання та стандартизацію вищої освіти виникла потреба персоналізації навчальних курсів, поглибилась проблема професійного вигорання викладачів. Проаналізовано діючі проекти та платформи з застосуванням штучного інтелекту. Базою наукових розвідок для дослідження є теорія та методика інформатизації освіти; особистісно-діяльнісний підхід до аналізу та оцінки педагогічних явищ; особистісно-орієнтований підхід навчання; розробка та використання інтелектуальних та експертних систем. Використано теоретичні (формалізація, дедукція), загальні (аналіз, синтез, узагальнення) та емпіричні (спостереження, пробно-пошуковий етап педагогічного експерименту, порівняння) методи дослідження. Теоретичні дослідження надали можливість стверджувати, що за умов вищої школи доцільно застосовувати такі елементи штучного інтелекту, як персоналізація програм і платформ, позааудиторне навчання, "Інтернет речей" і використання технології блокчейн. Під час пілотажного експериментального дослідження зроблено акцент на впровадженні у навчальний процес адаптивного навчання (на платформі Stepik) і прокторингу (система ProctorEdu). Отримані результати є підгрунтям для подальшого впровадження елементів штучного інтелекту у професійну підготовку фахівців у галузі інформаційних технологій. Проведене пілотажне дослідження підтвердило адекватність методики збирання й аналізу емпіричних даних завданням і цілям дослідження й особливостям дослідницької ситуації. Завдяки позитивному впливу застосованих методів навчання вбачається подальша розробка навчальних онлайн-курсів для фахівців обраної галузі. Перспективою подальших наукових розвідок є дослідження та проведення експерименту щодо впровадження технології блокчейну у навчальний процес майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій.
  Повний текст PDF - 901.316 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мельничук Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мельничук Ю. Є. Застосування елементів штучного інтелекту у процесі підготовки фахівців з інформаційних технологій / Ю. Є. Мельничук // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 94-98. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_17.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського