Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Литвинова С. Г. 
Моделі впровадження і оцінювання ефективності системи комп'ютерного моделювання як інноваційної освітньої ік-технології / С. Г. Литвинова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 80-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_15
Низький рівень навчальних досягнень учнів із природничо-математичних предметів потребує впровадження новітніх підходів і технологій. Стрімкий розвиток інформаційних і цифрових технологій спонукає вчителя до вибору ІК-технологій, зокрема систем комп'ютерного моделювання (СКМод) для задоволення освітніх потреб учнів XXI ст., які в своєму звичайному середовищі постійно використовують такі комп'ютерні засоби, як мобільні телефони, планшети, ноутбуки та ін. Сучасним підліткам досить важко навчатися без доступу до мережі Інтернет, а в освітньому процесі не вистачає засобів, методичної підтримки, дидактичних матеріалів, комплексних рішень для впровадження новітніх ІК-технологій. У процесі дослідження використовувались методи аналізу педагогічної, методичної літератури та дисертаційних досліджень; здійснювалося узагальнення результатів вітчизняного та зарубіжного досвіду, обгрунтування вибору моделі визначення рівня використання СКМод як інноваційної ІК-технологій, розробки процедурної моделі впровадження ІК-технології і моделі оцінювання суб'єктивної ефективності використання СКМод. Узагальнено міжнародний і вітчизняний досвід щодо впровадження інноваційних ІК-технологій (на прикладі СКМод). Виявлено, що поліпшення освітнього процесу здійснюється за такими напрямами: розвиток освітнього середовища, використання інноваційних засобів навчання, впровадження новітніх технологій навчання, вдосконалення організаційних форм навчання. Обгрунтовано модель структури впровадження ІК-технологій в закладах освіти та визначено 4 рівні використання ІК-технологій в освітньому процесі на засадах моделі SARM (підміна, накопичення, модифікація і перетворення). Розроблено процедурну модель впровадження інноваційної ІК-технології та обгрунтовано 6 етапів впровадження (адаптація, оцінювання потенціалу, розширення мережі взаємодії, вибір стратегії, усунення проблем, оцінювання результатів). Узагальнено поняття "суб'єктивна корисність і "суб'єктивна простота". Обгрунтовано і розроблено модель оцінювання суб'єктивної ефективності використання системи комп'ютерного моделювання в освітньому процесі. Запропонована авторська модель структури впровадження ІК-технологій в закладах освіти може бути застосована для будь-якої освітньої ІК-технології, що надає можливість здійснювати моніторинг рівня впровадження ІК-технології вчителями, поетапне впровадження ІК-технологій в закладах освіти та оцінювання ефективності використання системи комп'ютерного моделювання не тільки з технічної точки зору як засобу досягнення певних освітніх цілей, а й з точки зору простоти його використання, що підвищить ймовірність і якісність впровадження ІК-технологій в освітній процес. Зазначено, що комп'ютерне моделювання є важливою складовою освітнього процесу. Поєднання суб'єктивного та об'єктивного оцінювання надасть можливість знайти рішення для ефективного впровадження та використання системи комп'ютерного моделювання в закладах загальної середньої освіти. Теоретичне обгрунтування використання СКМод як новітньої ІК-технології надає підстави для проведення експерименту в реальних умовах закладів загальної середньої освіти.
  Повний текст PDF - 1.139 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Литвинова С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Литвинова С. Г. Моделі впровадження і оцінювання ефективності системи комп'ютерного моделювання як інноваційної освітньої ік-технології / С. Г. Литвинова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 80-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_15.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського