Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Друшляк М. Г. 
Навчання майбутніх вчителів математики розв`язувати задачі теорії графів із використанням GeoGebra / М. Г. Друшляк, Т. Д. Лукашова, Л. В. Скасків // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 35-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_8
Підготовка фахівців у галузі математики, комп'ютерних і технічних наук, учителів природничо-математичних спеціальностей передбачає вивчення різних розділів сучасної математики, серед яких теорія графів займає особливе місце в силу своєї затребуваності у різних галузях людської діяльності. Теорія графів позиціонується як наука про абстрактні об'єкти та зв'язки між ними, що, своєю чергою, обумовлює формалізацію умов типових задач, їх відрив від реальності, та у багатьох випадках передбачає виконання громіздких обчислень, результат яких не лише "не відчувається" студентами, але й часто відштовхує своєю формалізованістю. Це спричиняє труднощі у сприйнятті студентами навчального матеріалу з теорії графів, а тому виникає потреба у пошуку шляхів їх уникнення. Мета роботи - опис методичного підходу у навчанні майбутніх вчителів математики розв'язувати задачі теорії графів, умови яких "прив'язуються" до місцевого матеріалу та передбачають формування у майбутніх фахівців уміння застосовувати набуті знання на практиці, з використанням програми GeoGebra. Проведено аналіз та систематизацію науково-педагогічної літератури з використання спеціалізованих програмних засобів під час вивчення різних галузей вищої математики, зокрема, дискретної математики. Емпіричний аналіз комп'ютерного інструментарію програмних засобів предметного спрямування у контексті розв'язування задач теорії графів і візуалізації результатів. Аналіз комп'ютерного інструментарію окремих програм динамічної математики надав можливість виділити специфічні комп'ютерні інструменти, орієнтовані на теорію графів. Запропоновано використання GeoGebra, де розробниками закладено різноманітні інструменти для роботи з графами, які зосереджені у розділі "Дискретная математика": діаграма Вороного, триангуляція Делоне, задача комівояжера, найкоротша відстань, мінімальне кістякове дерево, опукла оболонка. Зауважимо, що використання програми GeoGebra надає можливість не тільки розв'язати типові задачі курсу, а і пов'язати кожну задачу з реальною життєвою ситуацією через використання місцевого матеріалу та його візуалізацію. Попередні результати навчання підтверджують ефективність описаного підходу та доцільність використання саме програми GeoGebra під час вивчення теорії графів.
  Повний текст PDF - 1.633 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Друшляк М.
  • Лукашова Т.
  • Скасків Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Друшляк М. Г. Навчання майбутніх вчителів математики розв`язувати задачі теорії графів із використанням GeoGebra / М. Г. Друшляк, Т. Д. Лукашова, Л. В. Скасків // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 35-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Друшляк Марина Григорівна (фізико-математичні науки)
  • Лукашова Тетяна Дмитрівна (фізико-математичні науки)
  • Скасків Лілія Василівна (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського