Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Михайленко Л. Ф. 
Методична компетентність вчителя математики як педагогічна проблема / Л. Ф. Михайленко, А. Л. Воєвода // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 135-141. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_23
З'ясовано зміст і обсяг поняття "методична компетентність" вчителя математики на основі порівняльного аналізу різних авторських підходів, узагальнення та систематизації у ході опрацьовування психолого-педагогічної, методичної літератури, дисертаційних робіт. Не одностайною залишається думка дослідників щодо змісту понять "методична компетентність", "методична компетентність майбутнього вчителя математики" та "методична компетентність працюючого вчителя математики". Проведено аналіз, узагальнення, систематизацію у ході опрацьовування психолого-педагогічної, методичної літератури, дисертаційних робіт з метою з'ясування стану розробленості досліджуваної проблеми та порівняльного аналізу різних авторських підходів; класифікацію, систематизацію та узагальнення для з'ясування змісту й обсягу поняття методична компетентність вчителя математики. Поняття "методична компетентність вчителя математики" розглянуто як поєднання здатності працюючого вчителя розпізнавати та розв'язувати актуальні методичні задачі, та здатності аналізувати доцільність і критично оцінювати ефективність використання методичних прийомів у процесі педагогічної діяльності щодо формування математичної компетентності учнів. Поняття "методична компетентність майбутнього вчителя математики" розглянуто як динамічну комбінацію методичних знань, умінь, навичок, певного методичного досвіду студента, який здобуває фах вчителя математики, які необхідні йому для ефективної педагогічної діяльності щодо формування математичної компетентності учнів. Важливо чітко визначати результати навчання методики математики - знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості майбутніх учителів математики, набуті у процесі фахової підготовки, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які студент здатен продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих її освітніх компонентів. Зроблено висновки, що методична компетентність є однією з основних складових професійної компетентності працюючого вчителя математики, а тому і майбутнього вчителя математики.
  Повний текст PDF - 920.587 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Михайленко Л.
  • Воєвода А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Михайленко Л. Ф. Методична компетентність вчителя математики як педагогічна проблема / Л. Ф. Михайленко, А. Л. Воєвода // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 135-141. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_23.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського