Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Лучанінова О. П. 
Формування аналітично-інформаційної компетентності майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки / О. П. Лучанінова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 116-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_20
Надано різні наукові підходи, аналіз поняття "аналітично-інформаційна компетентність", (АІК) використано праці відомих дослідників (Петренко Л. М. та ін.) з цієї проблеми щодо уточнення понять "аналітична компетентність", "інформаційна компетентність". Розкрито зміст поняття, структурні елементи й ефективні засоби формування АІК майбутніх педагогів на заняттях із дисциплін фахової підготовки. Проведено порівняння, синтез, аналіз, узагальнення, вивчення і узагальнення педагогічного досвіду науковців для досягнення мети. Результатом стало уточнення цього поняття для майбутніх педагогів: "АІК" майбутніх педагогів - це система аналітичних та інформаційних знань, умінь, навиків з пошуку, аналізу, синтезу, порівняння та узагальнення інформації; обробка її навчального змісту, необхідного для майбутньої професійної діяльності, а також самоорганізація та самоконтроль власної інформаційної діяльності. Теоретично обгрунтовано найбільш ефективні організаційно-педагогічні умови, що будуть сприяти формуванню АІК майбутніх педагогів, а саме: використання у процесі навчання студентів інноваційних форм, методів і засобів навчання, а саме коучингу; спрямування діяльність викладача на формування у студентів стійкої професійно-орієнтованої мотивації до навчання; використання та інтеграція інформаційно-комунікаційних, технологій, що спрямовані на розвиток фахових, інформаційних, аналітичних та інших компетентностей майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки; підсилення навчально-методичного забезпечення щодо формування АІК майбутніх педагогів. Запропоновано методику формування АІК майбутніх педагогів на прикладі дисципліни "Методика виховної роботи в ПТНЗ" у межах коучингу: метод конкретних ситуацій, метод емоційного стимулювання, метод створення ситуації пізнавальної дискусії, мозаїка, метод проектів.
  Повний текст PDF - 1.047 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лучанінова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лучанінова О. П. Формування аналітично-інформаційної компетентності майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки / О. П. Лучанінова // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 1. - С. 116-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_1_20.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського