Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Юрченко А. О. 
Визначення динаміки розвитку інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх вчителів фізики за показниками технологічного критерію / А. О. Юрченко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 4. - С. 183-189. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_4_33
Проведено теоретичний аналіз наукових джерел вітчизняних і зарубіжних науковців, який надав змогу уточнити та обгрунтувати поняття "формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх вчителів фізики засобами електронних інтернет-технологій (ЕІТ)". Розглянуто засоби ЕІТ, серед яких у процесі підготовки майбутнього вчителя фізики: електронні освітні ресурси (мультимедійні електронні підручники, довідники навчальні відеоматеріали, flash-додатки тощо) та засоби комп'ютерного контролю знань, навчальні бази даних, інтерактивні середовища моделювання, віртуальні освітні платформи тощо. Обгрунтовано, що в контексті підготовки вчителя фізики перелік засобів ЕІТ має включати як програмне забезпечення загального призначення, так і спеціалізоване в галузі фізики, зокрема, цифрові та віртуальні лабораторії. З огляду на основні засади до визначення критеріїв формування професійної компетентності відомих науковців, сформульовано критерії, серед яких виділено технологічний критерій, який характеризує уміння аналізувати, класифікувати та систематизувати програмне забезпечення та впроваджувати його у свою професійну діяльність. Технологічний критерій визначено як здатність активно застосовувати сучасні засоби інформаційних і комп'ютерних технологій до роботи з інформацією та розв'язання різноманітних задач як засобів пізнання та розвитку інформаційно-комунікативної компетентності (ІКК). Виділено показники технологічного критерію: "операційні уміння" - володіння інструментарієм програмного забезпечення та "професійні навички" - вміння використовувати інструментарій для навчання фізики. Описано методику перевірки визначення рівнів сформованості ІКК за кожним із показників технологічного критерію. Наведено результати педагогічного експерименту, який опрацьовано за методикою перевірки середніх за критерієм Стьюдента. Підтверджено результативність на рівні значущості 0,05 використання засобів ЕІТ у формуванні ІКК майбутніх вчителів фізики.
  Повний текст PDF - 1.061 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Юрченко А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Юрченко А. О. Визначення динаміки розвитку інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх вчителів фізики за показниками технологічного критерію / А. О. Юрченко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 4. - С. 183-189. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_4_33.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського