Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Ткачук Г. В. 
До питання визначення критеріїв та показників рівня сформованості інформаційно-технічних компетентностей майбутніх учителів інформатики у процесі практично-технічної підготовки / Г. В. Ткачук, П. М. Малежик // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 4. - С. 154-160. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_4_28
Розглянуто питання компетентнісного підходу у процесі практично-технічної підготовки майбутніх учителів інформатики на етапі оцінювання результатів навчання. Проаналізовано вимоги до формулювання результатів навчання та визначено, що вони повинні бути конкретними, предметними, досяжними, корисними, відповідними, мати характер стандартів. Запропоновано формулювання програмних результатів на основі 5 елементів: активна вербальна форма, тип, тематична галузь, очікуваний стандарт або рівень, масштаб і контекст. Для визначення структури інформаційно-технічних компетентностей (ІТК) визначено критерії та показники, за якими можна зробити висновок про рівень сформованості тих чи інших компетентностей. До складу критеріїв оцінювання рівня сформованості ІТК студентів у процесі практично-технічної підготовки віднесено такі як мотиваційно-ціннісний, змістовий та операційно-діяльнісний. У ході дослідження кожна ІТК була розкрита на рівні дескрипторів. Наведено приклад дескрипторного опису дисципліни "Основи комп'ютерних мереж та систем", яка спрямована на формування ІТК на рівнях високий, середній та низький. Для організації проведення процесу оцінювання рівня сформованості ІТК розроблено контрольно-оцінювальні засоби у вигляді методичної розробки, в якій до кожного дескриптора поставлено відповідний контрольний інструментарій. Розроблені контрольний інструментарій та оцінювальні таблиці стали основою для оцінювання рівня сформованості ІТК у студентів, які вивчали дисципліну "Основи комп'ютерних мереж та систем". Застосування розробленого методу для оцінювання рівня сформованості ІТК студентів у процесі практично-технічної підготовки виявилось ефективним і забезпечило об'єктивність оцінювальних характеристик студентів.
  Повний текст PDF - 933.688 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ткачук Г.
  • Малежик П.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ткачук Г. В. До питання визначення критеріїв та показників рівня сформованості інформаційно-технічних компетентностей майбутніх учителів інформатики у процесі практично-технічної підготовки / Г. В. Ткачук, П. М. Малежик // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 4. - С. 154-160. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_4_28.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Малежик Петро Михайлович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського