Наукова періодика України | Фізико-математична освіта | ||
Муха А. П. Формування підприємливості на уроках фізики / А. П. Муха, М. В. Каленик // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 4. - С. 126-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_4_23 Розглянуто питання актуальності формування у учнів основної школи однієї з життєво-важливих ключових компетентностей - підприємливості та ініціативності на уроках фізики. Вона означає здатність особи втілювати задуми в життя, охоплює такі аспекти, як креативність, потяг до інновацій і вміння раціонально ризикувати, а також здатність планувати заходи і реалізувати їх. Розкрито сутність поняття "підприємливість" і проаналізовано погляди науковців. Вказано, що важливим чинником творення підприємницької компетентності є інтегрованість змісту, пов'язаність змісту уроку з реальним світом. Зазначено, що формування умінь і навичок, притаманні підприємливій людині, можна здійснювати через зміст навчального матеріалу, що вивчається на уроках фізики, а також через інтерактивні методи. Навчання за допомогою інтерактивних методів породжує потребу ініціативності та підприємливості. Показано, застосування деяких форм роботи на уроках, що надають можливість розвивати у учнів підприємницьку компетентність. Зазначено, що підприємницька компетентність формується, коли учень може аналізувати проблемну ситуацію, висувати гіпотезу щодо її розв'язання, спілкуватися, висловлювати власну думку та захищати її, працювати у групі, розв'язувати завдання, що виникають у повсякденному житті, тим самим дбаючи про безпеку життєдіяльності. Головний акцент - на застосуванні здобутих знань у подальшому житті: у побуті, на виробництві. Такі уроки фізики сприяють формуванню підприємливості та надають можливість учням поринути в світ творчості, розвивати активність, з легкістю сприймати навчальний матеріал, демонструють необхідність знань, адже їх відразу використовують для розв'язання проблем, що виникають у практичній діяльності. Підприємницька компетентність формується в ході розв'язування якісних практичних задач, а також в самій організаційній формі. Встановлено, що питання виховання підприємливості учнів на уроках фізики залишається недостатньо розробленим у педагогічній теорії та практиці. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Муха А. П. Формування підприємливості на уроках фізики / А. П. Муха, М. В. Каленик // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 4. - С. 126-131. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_4_23. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |