Наукова періодика України | Фізико-математична освіта | ||
Юрченко А. О. Модель формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх вчителів фізики засобами електронних інтернет-технологій / А. О. Юрченко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 113-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_23 Порушено проблему формування інформаційно-комунікативної компетентності (ІКК) майбутніх вчителів фізики засобами електронних інтернет-технологій. Розкрито теоретичні засади формування ІКК майбутніх вчителів фізики та обгрунтовано її модель як складової професійної освіти. Розроблена модель формування ІКК майбутніх вчителів фізики засобами електронних інтернет-технологій містить 4 взаємопов'язані блоки: мотиваційно-цільовий (МЦБ), організаційно-педагогічний (ОПБ), контрольно-оцінювальний (КОБ) і результативний (РБ). МЦБ представлений соціальним замовленням та головною метою дослідження, що прогнозує прикінцевий результат. ОПБ передбачає на базі загальнометодологічних і специфічних принципів (професійно-педагогічної спрямованості навчання, формування електронного навчального середовища, поєднання традиційних і комп'ютерних технологій навчання, когнітивної візуалізації, використання спеціалізованого програмного забезпечення у галузі фізики) задати стратегічні орієнтири в формуванні ІКК майбутніх вчителів фізики, спрямовують навчально-виховний процес у закладах вищої освіти на досягнення означеної мети. Формами реалізації запропонованої моделі є лекції-консультації, лабораторні роботи, змішане навчання, науково-практичні конференції, дистанційні курси, практика з виготовлення мультимедіа, самостійна й індивідуальна робота. Для реалізації форм організації навчання використано методи активного навчання, комп'ютерне моделювання, мозковий штурм, інтерактивні методи, тестування, дослідницько-експериментальні та технічні засоби, ресурси мережі Інтернет, програмні засоби загального та спеціального (цифрові та віртуальні лабораторії) призначення, електронні освітні ресурси, дидактичною метою використання яких є надання навчальному процесу цілісності. КОБ - містить компоненти, критерії, показники та рівні сформованості ІКК майбутніх вчителів фізики. РБ - відображає результат впровадженої моделі, тобто позитивну динаміку формування ІКК майбутніх вчителів фізики засобами електронних інтернет-технологій. Ефективність моделі підтвердив статистичний аналіз одержаних результатів. Зокрема, позитивна динаміка зростання середніх за усіма показниками в експериментальній групі статистично вища щодо контрольної групи. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Юрченко А. О. Модель формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх вчителів фізики засобами електронних інтернет-технологій / А. О. Юрченко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 113-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_23. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |