Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Чугунова О. В. 
Психолого-педагогічні умови розвитку математичних здібностей старшокласників / О. В. Чугунова // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 99-103. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_20
Проаналізовано період ранньої юності, висвітлено психологічні зміни в структурі пізнавальних інтересів старшокласників. Обгрунтовано, що центральним психічним новоутворенням старшого шкільного віку є особистісне самовизначення та усвідомлення свого місця в суспільстві, зумовлені потребою і водночас прагненням до професійного самовизначення. Серед усього різноманіття генетичного виміру особистості старшокласника виокремлено математичні здібності, розкрито їх суть та окреслено основні структурні компоненти. Виявлено найважливіші психолого-педагогічні умови, що сприяють глибокому, швидкому та легкому оволодінню знаннями й уміннями з математики, а також забезпечують розвиток індивідуально-психологічних особливостей старшокласників - їх математичних здібностей. До таких умов віднесено: біологічний спадок, тобто природжені анатомо-фізіологічні особливості нервової системи особистості - задатки; навчально-математична діяльність, яка, власне кажучи, забезпечує розвиток математичних здібностей учнів і ефективність якої пов'язується з низкою факторів (позитивною мотивацією, сформованістю операційної складової, математичною інтуїцією, психологічними принципами розвивального навчання); соціальне середовище, в якому створюється позитивний психологічний клімат, складаються міжособистісні (суб'єкт-суб'єктні) відносини, забезпечується адекватна самооцінка. Обгрунтовано думку про те, що однією з умов розвитку математичних здібностей старшокласників є реалізація стильового підходу в освітньому процесі. Доведено, що індивідуальні стилі навчального пізнання є умовою, засобом і, водночас, результатом повноцінної навчально-математичної діяльності, націленої на розвиток основних компонентів математичних здібностей старшокласників. Використовуючи системний підхід, з'ясовано, що розвиток складних особистісних утворень старшокласників, до яких належать їх математичні здібності, передбачає цілісне дотримання окреслених у роботі психолого-педагогічних умов.
  Повний текст PDF - 884.815 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чугунова О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чугунова О. В. Психолого-педагогічні умови розвитку математичних здібностей старшокласників / О. В. Чугунова // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 99-103. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_20.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського