Повар С. В. 
Алгоритми циклів створення фізичних теорій як засіб активізації науково-дослідної самостійної роботи студентів / С. В. Повар // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 79-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_16
Матеріал статті має конструктивно-пошуковий характер і стосується доповнень методології організації науково-дослідницької самостійної роботи студентів. Спираючись на проведений аналіз процедур створення ряду фізичних теорій із точки зору послідовності процесів інтеграції знань, виокремлено 2 види циклів наукової творчості (ЦНТ) і побудовано їх схеми - алгоритми. Алгоритми ЦНТ виокремлюють найважливіші ланки наукової творчості та показують їх зв'язки і наукового дослідження у фізиці та послідовність їх застосування у конкретні й науково-дослідній роботі, а також усвідомити органічну єдність ЦНТ. Алгоритми циклів формування фізичних теорій (ЦНТ) як ущільнення інформації можуть слугувати візуальним стимулювальним орієнтиром у творчій самостійній роботі. Наведено приклади з історії фізики: створення А. Ейнштейном спеціальної теорії відносності на основі вже існуючих на початку двадцятого століття експериментальних фактів (тобто демонструється узгодження з алгоритмом ЦНТ першого виду); створення експерименту", вдалому вибору математичних методів та інтеграції математичних знань (узгодження з алгоритмом ЦНТ другого виду). Проаналізовано передумови створення цих теорій. Наведені приклади містять інтелектуально-емоційні моменти та зв'язки, які позитивно впливатимуть на формування особистісних якостей науковця. Запропонований аспект подання алгоритмів ЦНТ допоможе студенту створити прообраз наукової діяльності, усвідомити класифікацію методів наукового дослідження, їх застосування на різних етапах роботи, спонукатиме до самоосвіти, до самовдосконалення.
  Повний текст PDF - 907.606 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Повар С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Повар С. В. Алгоритми циклів створення фізичних теорій як засіб активізації науково-дослідної самостійної роботи студентів / С. В. Повар // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 79-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_16.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського