Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Мулеса О. Ю. 
Методика навчання основам теорії нормалізації реляційної моделі даних в контексті компетентнісного підходу до підготовки фахівців у системі вищої освіти / О. Ю. Мулеса, Ф. Е. Гече, Ю. Ю. Імре // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 67-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_14
В основі процесу модернізації змісту освіти лежить реалізація механізмів впровадження компетентнісного підходу. Впровадження компетентнісного підходу в систему вищої освіти передбачає необхідність динамічної зміни не тільки змісту предметів, які викладаються, а й адапатацію педагогічних методів і технологій до викликів і потреб сучасності. Особливо постійного оновлення вимагають дисципліни, пов'язані з вивченням інформаційних і комп'ютерних технологій, які безперервно змінюються та еволюціонують. Аналіз освітніх програм технічних і математичних спеціальностей провідних вузів показав, що вони передбачають набуття компетентностей, пов'язаних із здатністю вирішувати проблеми та розв'язувати задачі, в основі яких лежить необхідність проектування, створення та роботи з реляційними базами даних. Мета роботи - представлення авторської розробки методики навчання теорії нормалізації реляційних баз даних. Фахові компетентності, пов'язані з вивчення теорії нормалізації є такими: здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових проблем на абстрактному рівні шляхом декомпозиції їх на складові, які можна дослідити окремо в їх більш і менш важливих аспектах; здатність виконувати моделі для досліджуваних процесів і прикладних задач; здатність проектувати реляційні бази даних; здатність встановлювати зв'язки у реляційних базах даних тощо. Наведено методику навчання теорії нормалізації реляційних баз даних. Послідовно розглядаються перша, друга та третя нормальні форми. Також наведено означення функціональної та повної функціональної залежності атрибутів у реляційних відношеннях. Відповідно до наданої розробки, запропоновано поєднувати теоретичні викладки з прикладами, які їх ілюструють і надають змогу студентам відчути всі особливості тематики. Такий підхід надає можливість підвищити пізнавальну діяльність студентів, а, отже, і збільшити ефективність навчального процесу. Викладену методику можна використовувати в процесі підготовки фахівців у сфері інформаційних технологій, а її застосування під час навчання студентів вузів надасть їм можливість використовувати отримані знання у процесі обробки результатів наукових досліджень, а також в подальшій професійній діяльності.
  Повний текст PDF - 909.878 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Мулеса О.
  • Гече Ф.
  • Імре Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Мулеса О. Ю. Методика навчання основам теорії нормалізації реляційної моделі даних в контексті компетентнісного підходу до підготовки фахівців у системі вищої освіти / О. Ю. Мулеса, Ф. Е. Гече, Ю. Ю. Імре // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 67-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Мулеса Оксана Юріївна (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського