Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Ковальчук M. Б. 
Змістові аспекти алгоритмічного мислення / M. Б. Ковальчук // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 61-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_13
Розробка і реалізація алгоритмів найоптимальніших рішень, поставленої проблеми, це одне з важливих умінь інженера в сучасному інформаційному суспільстві. Тому розвинене алгоритмічне мислення є однією з важливих компонент успішної професійної діяльності майбутнього інженера. Проаналізовано зміст поняття "алгоритмічне мислення", його особливості, рівні розвитку та основні форми в яких відображаються його істотні властивості. Виділено алгоритмічні вміння студентів, які можна сформувати через його розвиток, адаптуючи їх до дисципліни "Вища математика". Алгоритмічні процеси мислення забезпечуються сукупністю певних розумових прийомів. Наведено результати емпіричного дослідження щодо рівнів розвитку базових прийомів розумових дій алгоритмічного мислення в студентів-першокурсників технічного університету. Першим етапом дослідження було накопичення інформації про процес професійної підготовки майбутніх інженерів-електриків. Через абстрагування, аналіз і синтез даної інформації виділено основні операційні компоненти алгоритмічного мислення і представлені у вигляді системи взаємопов'язаних компонентів. Узагальнюючи результати дослідження, можна стверджувати, що лише незначна кількість студентів здатні комплексно застосовувати різні прийоми алгоритмічного мислення в цілісному процесі розв'язування різних задач, здатні свідомо управляти своєю розумовою діяльністю і логічно мислити. Розглядаючи процес формування алгоритмічного мислення, як один із компонентів комплексної підготовки компетентного фахівця і з огляду на результати дослідження можна стверджувати, що проблема цілеспрямованого формування операційних компонент даного мислення є актуальною. Результати дослідження показали, що, з метою формування і розвитку складових алгоритмічного мислення, в навчальній діяльності доцільно використовувати завдання на формування логіко-алгоритмічних компонентів мислення та формування умінь аналізувати, синтезувати, прогнозувати і структурувати інформацію.
  Повний текст PDF - 912.817 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ковальчук M.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ковальчук M. Б. Змістові аспекти алгоритмічного мислення / M. Б. Ковальчук // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 61-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_13.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського