Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Кобильник Т. П. 
Методичні аспекти навчання теми "Логічне виведення за невірогідних знань" / Т. П. Кобильник // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 57-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_12
Розглянуто методичні аспекти навчання теми "Логічне виведення за невірогідних знань". Тема є складовою розділу "Моделі та методи подання знань" дисципліни "Основи штучного інтелекту". Тема вивчається на другому (магістерському) рівні вищої освіти педагогічного університету. Схема подання навчального матеріалу пропонується такою: постановка завдання, стисле подання теоретичних відомостей, методи та алгоритми розв'язування, вправи на їх застосування. При поданні теоретичних відомостей наводяться основні теореми, твердження без доведення. При цьому для ознайомлення з доведенням даються посилання на відповідні літературні джерела. Знання - інформаційна основа систем штучного інтелекту. Знання експерта, які потрібно формалізувати, можуть бути неповними, невірогідними та нечіткими. Проте ці відомості є цінними і повинні бути включені до бази знань. Мета вивчення теми передбачає ознайомлення студентів із методами неточного логічного виведення та теоретичними основами і практичними аспектами їх використання для прийняття рішень за умов невизначеності. Більшість методик неточного логічного виведення пов'язані з ймовірнісними методами, зокрема формулою Байєса. Тому перед вивченням теми студентам необхідно нагадати деякі поняття, твердження, формули з теорії ймовірностей. Підсумовуючи вивчення теми "Логічне виведення за невірогідних знань", слід наголосити на тому, що не існує досконалого механізму логічного виведення за невірогідних знань. Студентам самостійно пропонується ознайомитися зі схемами MYCIN (EMYCIN), (методи виведення грунтуються на байєсівському підході, як і в схемі PROSPECTOR), Піерла (базується на байєсівських мережах), теорією Демпстера - Шефера. Подальші дослідження буде зосереджено на методиці навчання основ штучного інтелекту для студентів інформатичних спеціальностей другого (магістерського) рівня вищої освіти в педагогічному університеті.
  Повний текст PDF - 1.03 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кобильник Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кобильник Т. П. Методичні аспекти навчання теми "Логічне виведення за невірогідних знань" / Т. П. Кобильник // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 57-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_12.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського