Наукова періодика України | Фізико-математична освіта | ||
Каленик М. В. Реалізація індивідуалізації навчання при вивченні фізики в школі / М. В. Каленик // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 51-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_11 Проаналізовано питання індивідуалізації та диференціації навчання в контексті традиційної та інтегративної моделей процесу навчання фізики в школі. Звернено увагу на існування протиріччя між вимогою здійснення компетентнісного та особистісно-діяльнісного підходів до навчання, а також наявністю утруднень для врахування індивідуальних особливостей учнів під час вивчення фізики через спроби поєднувати індивідуалізацію навчання з традиційною системою. Пошук оптимального методу викладання та намагання забезпечити сприятливі зовнішні умови навчання для всіх учнів, і, таким чином, не дати проявитися тим якостям, які можуть призвести до прогалин у засвоєнні знань, до відставання, не надає повною мірою розвинути індивідуальність учня. Вирішення вказаних проблем автор вбачає: у використанні інтегративної моделі процесу навчання, в якій урок розглядається не як ізольоване ціле, а є частиною циклу уроків, спрямованих на формування цілісного уявлення про компоненти змісту шкільного курсу фізики; через утворення систем зовнішніх і внутрішніх зворотних зв'язків; використанні довгострокових завдань, які передбачають рівневу диференціацію; у чіткому розділенні навчального та дидактичного матеріалу, використанні учнівських робочих і повних конспектів; у спрямуванні уваги не тільки на результати, а й на сам процес виконання учнями навчальної діяльності. Також пропонується за одиницю процесу навчання обрати його цикл - проміжок часу, протягом якого відбувається цілісне пізнання та засвоєння учнями певного компонента змісту шкільного курсу фізики; в якому інтегруються всі позитивні якості різних способів організації навчальних занять, що пов'язані з формуванням у школярів знань та умінь, розвитком їх творчої активності, самостійності, мислення, оптимізацією управління навчальною діяльністю тих, хто навчається. Одночасність процесів вивчення нового матеріалу, формування практичних і пізнавальних умінь, закріплення та корекції знань - це джерело раціонального використання навчального часу, а не його економія за рахунок конспективного викладення матеріалу. Оцінка навчального процесу повинна грунтуватися на встановленні його значущості у формуванні особистості учня та розвитку його пізнавальних можливостей. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Каленик М. В. Реалізація індивідуалізації навчання при вивченні фізики в школі / М. В. Каленик // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 3. - С. 51-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_3_11. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |