Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Бордюг О. В. 
Методологія побудови інтелектуальних систем штучного інтелекту для професійного навчання / О. В. Бордюг // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 27-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_7
Розглянуто використання іформаційно-комунікаційних технологій у навчанні, для підвищення рівня дієвості знань. Одною з таких технологій обрано комп'ютеризовану систему штучного інтелекту, а саме їх різновид - експертну систему (ЕС). ЕС, як клас програмного забезпечення, разомі з відповідною методологією побудови та застосування, здатні змінити ситуацію у професійному навчанні на краще. Відомо, що ЕС застосовуються для вирішення завдань у певних предметних галузях. Саме це їх "покликання" успішно можемо використовувати у професійному навчанні студентів. Одним із ключових етапів у процесі розробки інтелектуальних систем (ІС), а саме ЕС, є опис їх предметної області. Згідно з визначенням, "предметна область - це модель деякої частини реального світу". На концептуальному рівні предметна область представляється виділеними в ній типами об'єктів, атрибутами цих типів об'єктів і зв'язками між ними. Ефективність прийнятих рішень ІС істотно залежить від підготовки та адаптації багатства знань фахівців досліджуваної предметної області. Тому, до сих пір залишається актуальним питання розробки методів отримання та формалізації знань про предметну область для розробки систем штучного інтелекту. Слід зазначити, що під час опису предметної області важливе значення має не стільки кількість використовуваних знань, скільки методи їх відбору та подання. Саме від них залежить показник інтелектуальності системи, що виявляється в здатності використовувати в потрібний момент релевантні (необхідні) знання. Вибір методу відбору та представлення знань визначається специфікою тієї частини реального світу, яку відображає предметна область. Запропоновано ряд етапів щодо розробки методів отримання та формалізації знань, з опису предметної області, необхідних для розробки навчальних систем штучного інтелекту. Що надасть можливість ЕС, як класу програмного забезпечення, разом з відповідною методологією побудови та застосування, змінити ситуацію у професійному навчанні студентів на краще.
  Повний текст PDF - 857.312 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бордюг О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бордюг О. В. Методологія побудови інтелектуальних систем штучного інтелекту для професійного навчання / О. В. Бордюг // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 27-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бордюг Олександр Васильович (1978–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського