Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Беседін Б. Б. 
Про алгоритмічний підхід до розв'язання рівнянь та нерівностей (з однією змінною) другого степеня з параметром / Б. Б. Беседін, О. А. Кадубовський // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 18-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_5
Помилково було б вважати, що важливість задач із параметром обумовлена лише підготовкою учнів до успішного проходження державної підсумкової атестації (у класах із поглибленим вивченням математики) та зовнішнього незалежного оцінювання і тому доцільно починати вчитись розв'язувати задачі з параметром безпосередньо на завершальному етапі до їх підготовки. Але ж загально визнано, що саме задачі з параметром є досить потужним засобом систематизації знань учнів, активізації їх пізнавальної активності. Вони сприяють підвищенню рівня математичної культури учнів. Саме тому задачі з параметрами є важливою складовою шкільного курсу математики поглибленого рівня. Їм присвячені окремі пункти підручників, значна кількість задачного матеріалу. У ході розв'язування навіть цілих раціональних рівнянь і нерівностей (відносно незалежної змінної x) з параметром a, не дивлячись на поради-застереження щодо "необхідності врахування області допустимих значень параметра a", досить поширеними помилками серед учнів і майбутніх учителів математики є: "сприймання" виразів, що виступають "коефіцієнтами" багаточлену стандартного вигляду (у лівій частині рівняння/нерівності) як незалежних одна від іншої "величин-параметрів" і відсутність аналізу на предмет області їх визначення. Висвітлено авторський досвід застосування алгоритмічного підходу під час навчання методам розв'язання рівнянь і нерівностей (із однією змінною) другого степеня з параметром. В термінах, що не виходять за межі програмного змістового модуля "Множини та операції над ними" для учнів 8 класу з поглибленим вивченням математики, запропоновано дві граф-схеми та два алгоритми щодо розв'язання рівнянь і нерівностей другого степеня з параметром. Маємо надію, що наведені в роботі алгоритми не призведуть до "формалізму" під час розв'язування рівнянь і нерівностей другого степеня з параметром, а навпаки - доповнять граф-схеми добре відомих відповідних алгоритмів супровідним типом задач і забезпечуватимуть дотримання належного рівня математичної строгості.
  Повний текст PDF - 1.104 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Беседін Б.
  • Кадубовський О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Беседін Б. Б. Про алгоритмічний підхід до розв'язання рівнянь та нерівностей (з однією змінною) другого степеня з параметром / Б. Б. Беседін, О. А. Кадубовський // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 18-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кадубовський Олександр Анатолійович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського