Наукова періодика України | Фізико-математична освіта | ||
Балик Н. Р. Методологія формування цифрових компетентностей у контексті розробки цифрового контенту / Н. Р. Балик, Г. П. Шмигер // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 8-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_3 Розглянуто проблему підготовки педагогів у контексті Нової української школи, підвищення якості їх знань шляхом формування сучасних цифрових компетентностей. На підставі аналізу науково-методичної літератури досліджено поняття компетентності та цифрової компетентності (ЦК). Відзначено, ЦК включає в себе впевнене, критичне, відповідальне використання, взаємодію з цифровими технологіями для навчання, роботи та участі у суспільстві. Увагу приділено аналізу рамкових документів щодо ЦК, концептуальних еталонних моделей ЦК, їх основних дескрипторів. Рамка ЦК учителів (DigCompEdu) містить 23 навчальних результати у 6 галузях, а національний формат містить 5 галузей і 28 дескрипторів ЦК. Співставлено кожну з них із метою виокремлення змісту ЦК у контексті створення цифрового контенту. Описано теоретичні та практичні аспекти формування ЦК розробки цифрового контенту з точки зору теоретико-методологічного, концептуального, формувально-діяльнісного та результативно-корекційного аспектів. Розкрито особливості створеної моделі формування компетентності розробки цифрового контенту. Модель включає такі взаємопов'язані складові: когнітивно-інформаційну, технологічну та соціально-мотиваційну. Увагу акцентовано на теоретико-методологічних засадах формування ЦК і специфіці навчання інформатичних дисциплін майбутніх учителів. Оцінено ефективність запропонованої моделі. З цією метою визначено компоненти, критерії, показники та рівні сформованості ЦК розробки цифрового контенту та проведено експериментальне дослідження. Воно свідчить про наявність взаємозв'язку між знаннями студентів у галузі цифрових технологій та їх уміннями створювати цифровий контент за допомогою відповідних цифрових інструментів. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Балик Н. Р. Методологія формування цифрових компетентностей у контексті розробки цифрового контенту / Н. Р. Балик, Г. П. Шмигер // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 8-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_3. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |