Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Хворостіна Ю. В. 
Компетентнісно орієнтовані завдання з теми "Трикутники" / Ю. В. Хворостіна, К. М. Стеценко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 136-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_28
Досліджено та проаналізовано компетентнісно орієнтовані завдання (КОЗ) у шкільних підручниках з математики на прикладі теми "Трикутники", адже найактуальнішою проблемою математичної освіти основної школи є відбір її змісту. Обгрунтовано актуальність компетентнісного підходу до навчання математики в школі, визначено основні теоретичні відомості з даної теми: компетентність, компетенція, компетентнісний підхід, математична компетентість. Розглянуто поняття КОЗ і наведено конкретні приклади КОЗ з даної теми відповідно до компонентів математичної компетентності. Формування математичної компетентності в учнів основної школи на уроках геометрії передбачає наступні компоненти: процедурна, логічна, технологічна, дослідницька та методологічна. Відповідно до компонентів математичної компетентності, проаналізовано завдання з теми "Трикутники" у підручниках сьомих класі таких авторів як Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С.; Бевз Г. П., Бевз В. Г., Владімірова Н. Г.; Бурда М. І., Тарасенкова Н. А. та наведено порівняльні таблиці кількості завдань, які спрямовані на розвиток тієї чи іншої компоненти математичної компетентності. За результатами дослідження можна зробити висновок, що найбільшу частку завдань становлять завдання спрямовані на формування процедурної компетентності, найменшу - методологічної компетентності. А от завдань спрямованих на формування технологічної компетентності не представлено в жодному з підручників. Також проаналізовано підручники авторів Мерзляк А. Г. Полонський В. Б., Якір М. С. з п'ятого по дев'ятий класи загальноосвітніх навчальних закладів і закладів із поглибленим вивченням математики на визначення компетентнісної орієнтації змісту підручників з теми "Трикутники". Результати дослідження наведено у порівняльних таблицях, на основі яких зроблено певні висновки.
  Повний текст PDF - 1.195 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Хворостіна Ю.
  • Стеценко К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Хворостіна Ю. В. Компетентнісно орієнтовані завдання з теми "Трикутники" / Ю. В. Хворостіна, К. М. Стеценко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 136-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_28.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Хворостіна Юрій Вячеславович (фізико-математичні науки)
  • Хворостіна Юрій В'ячеславович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського