Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Тернов С. О. 
Методичні та організаційні проблеми викладання комп'ютерних дисциплін у закладах вищої освіти економічного профілю / С. О. Тернов, Т. В. Квітка, О. К. Копайгора // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 121-124. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_25
Викладено організаційні та законодавчі засади викладання комп'ютерних дисциплін та описано досвід викладання комп'ютерних дисциплін у закладі вищої освіти економічного профілю. На сучасному етапі підвищено роль самостійної роботи та самоосвітньої діяльності, оскільки в навчальних планах на вивчення комп'ютерних дисциплін, як правило, відводиться 120 академічних годин, але на аудиторні заняття доводиться тільки 41 %, а 59 % - на самостійну роботу. Такий розподіл призводить до того, що на виконання практичних завдань та індивідуальних робіт припадає всього лише дві академічні години аудиторних занять на тиждень. Тому зростає необхідність в розроблені методичного забезпечення дисципліни для підтримки самостійної роботи та підготовки до практичних занять. Висвітлено підходи до вивчення системного, прикладного програмного забезпечення, організації вивчення дисципліни, організації самостійної роботи та самоосвітньої діяльності, підходи до підбору завдань для опрацювання на практичних заняттях і під час самостійної роботи. Приділено увагу динамічному розвитку інформаційних технологій та їх впливу на освітній процес в сфері використання Internet та Intranet мереж. Завзначено, що завдання для практичних занять, самостійної роботи та самоосвітньої діяльності повинні добиратись таким чином, щоб вони моделювали елементи майбутньої професійної діяльності здобувачів вищої освіти; відповідали рівню розвитку сучасних інформаційних технологій в галузі. Висвітлено необхідність врахування міждисциплінарних зв'язків комп'ютерних дисциплін для подальшого їх практичного використання під час вивчення спеціальних дисциплін, виконання курсових і дипломних робіт, проходження практики. Якщо конкретна дисципліна надає комплекс "завдання - методи", то інформаційні дисципліни забезпечують комплекс "засоби - прийоми". Вони є одними з невеликої кількості дисциплін, що розвивають такі практичні навички, які потрібні не тільки під час вивчення інших дисциплін, а й відразу ж після входження в професійну діяльність. Для цього важливо, щоб знання та навички, отримані на першому курсі, були б затребувані під час вивчення дисциплін на старших курсах. Запропонований підхід до вирішення організаційних і методичних проблем у ході викладання комп'ютерних дисциплін сприяє поглибленню та закріпленню практичних навичок, і забезпечує набуття здатності швидкого добору необхідних програмних засобів для вирішення поставленого завдання.
  Повний текст PDF - 875.334 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Тернов С.
  • Квітка Т.
  • Копайгора О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Тернов С. О. Методичні та організаційні проблеми викладання комп'ютерних дисциплін у закладах вищої освіти економічного профілю / С. О. Тернов, Т. В. Квітка, О. К. Копайгора // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 121-124. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_25.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського