Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Сергієнко Л. Г. 
Аналіз та удосконалення дидактичного забезпечення фундаментальної підготовки майбутніх фахівців / Л. Г. Сергієнко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 112-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_23
Проаналізовано дидактику фундаментальної освіти вищого технічного навчального закладу (ВТНЗ) (на прикладі загальної фізики, яка викладається студентам технічних спеціальностей на факультеті технології та організації виробництва) та наведено певні шляхи реалізації принципів формування професійної спрямованості підготовки сучасних фахівців, які повинні буди конкурентоспроможними на внутрішньому та зовнішньому ринках труда. Актуальність теми обумовлена тим, що одним із найважливіших завдань сучасного навчання у ВТНЗ є виховання творчої особистості, підготовка майбутнього інженера до активної та продуктивної участі у реальному виробничому процесі. Необхідно визначити та науково обгрунтувати зміст фундаментальної та спеціальної підготовки майбутнього фахівця, як обумовленого процесу. При цьому розвиток сучасних технічних засобів навчання не може замінити традиційну лекцію, але має докорінно змінити її дидактичну побудову, змусити слухача активно творити разом із лектором. Головна задача: розкрити та суттєво змінити завдання та місце курсу фізики в системі професійної підготовки майбутніх фахівців. Методи дослідження: комплексний підхід до досліджуваної проблеми, її багатоаспектність і різнобічність визначили методологічну основу дослідження: системно-структурний підхід до вивчення предмета дослідження, на основі якого останній представляється як система, що включає структуровані елементи; філософські положення про єдність суспільства та людини, загального зв'язку явищ в їх структурі та розвитку; сучасна теорія пізнання, її діалектичний метод досліджень; теорія змістовного усуспільнення; соціокультурна концепція знання та пізнання в цілому, в основі якої лежить соціальна обумовленість пізнавального процесу та його результату як елемента культури цивілізації. Для реалізації даних ідей використано наступні методи дослідження: теоретичні; емпіричні; експериментальні. Мета роботи - аналіз дидактичного забезпечення фундаментальної підготовки майбутніх фахівців (на прикладі гірничого інженера) та методичні рекомендації щодо вдосконалення їх професійної підготовки. Викладені ідеї вимагають розгляду всього досліджуваного матеріалу як цілісного, системного об'єкту. При цьому необхідно визначення та використання відповідних елементів у потрібний час і потрібному місці в структурі матеріалу, що викладається.
  Повний текст PDF - 877.254 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сергієнко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сергієнко Л. Г. Аналіз та удосконалення дидактичного забезпечення фундаментальної підготовки майбутніх фахівців / Л. Г. Сергієнко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 112-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_23.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського