Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Розуменко А. О. 
Прикладні задачі як засіб розвитку ймовірнісного мислення учнів / А. О. Розуменко, А. М. Розуменко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 107-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_22
Розглянуто проблему формування в учнів старшої школи ймовірнісного мислення. Необхідність цілеспрямованої роботи вчителя математики щодо вирішення даної проблеми зумовлена тим, що сучасне життя вимагає від людини вміння орієнтуватися в невизначених ситуаціях, зважувати ризики та обирати найбільш ефективний із різних варіантів. У світі "його величність випадок" відіграє значну роль. Імовірнісні закони є універсальними, і саме вони лежать в основі розуміння наукової картини світу. Збільшуються сфери застосування ймовірнісно-статистичних методів і моделей у різних областях науки та техніки. Все більшого значення набувають стохастичні поняття і факти в системі знань сучасного фахівця, більш вагомою стає їх прикладна та практична значущість. За умов сучасної дійсності стають актуальними такі якості мислення, як гнучкість, критичність, глибина, адаптивність, динамізм, здатність діяти за умов конкуренції та ситуацій невизначеності. Отже, сучасній людині є необхідним стиль мислення, який деякі дослідники називають "ймовірнісно-статистичним". Головна роль у формуванні, вдосконаленні та розвитку ймовірнісного стилю мислення в шкільному курсі математики відводиться елементам комбінаторики, теорії ймовірностей і математичної статистики. Вивчення елементів теорії ймовірностей і математичної статистики відносять до числа основних засобів реалізації прикладної спрямованості навчання математики. Прикладна спрямованість навчання стохастики полягає в організації навчальної діяльності учнів щодо застосування стохастичних ідей і методів до опису процесів реальної дійсності. Прикладні задачі виступають як основна компонента реалізації прикладної спрямованості навчання стохастики в школі та сприяють розвитку ймовірнісного мислення учнів старшої школи. Запропоновано три варіанта однієї з класичних прикладних ймовірнісних задач, яка відома як "Задача про парні дні народження". Всі три варіанта задачі надано з розв'язанням, зроблено порівняльний аналіз умов і відповідних розв'язків.
  Повний текст PDF - 1.041 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Розуменко А.
  • Розуменко А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Розуменко А. О. Прикладні задачі як засіб розвитку ймовірнісного мислення учнів / А. О. Розуменко, А. М. Розуменко // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 2. - С. 107-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_2_22.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Розуменко Анатолій Михайлович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського